Grilltenner

Ahorn

Norbrygg-medlem
På flere innlegg her på forumet ser jeg at det brukes grilltenner for å korte ned oppkokingstiden. Jeg har sett i katalogene til Biltema og Clas Ohlson og jeg har vært innom Plantasjen, men ingen av disse synes å ha dem i sortimentet. Er disse gått ut av produksjon, eller er det fremdeles mulig å kjøpe dem?
 
Dette er typiske sesongsprodukter, altså det er mulig at ikke Jernia fører varen nå. Jeg fikk erfare det samme da jeg skulle kjøpe kjølebager i januar, nærmest ikke å oppdrive, ihvertfall ikke den modellen jeg var ute etter. På Ica Maxi selger de grilltennere til 100-150 kr, men altså heller ikke nå pga vinteren. Altså, Ahorn, ring til Jernia først og hør om de har en sånn liggende på bakrommet, før du tar en evt forgjeves tur ut dit. ;)
 
Jeg kan bekrefte at det var utfordrende å få tak i grilltenner nå, men fant til slutt at: Unik-service i rogaland har på lager. tror dette er den samme typen som jernia først sa at jeg bare måtte vente på til grillsesongen, men som de til slutt sa at de kunne skaffe fra crossdock-lageret innen 14 dager (dette var Jernia Ringnes Park, Oslo). Tror denne typen er 825w. Hos begge er prisen ca 200. Jernia på kongssvinger og vormsund skal ha varen på lager i butikken (iflg datasystemet, men damen i butikken fant ikke noe på de plassene hun lette).
Wimpel.no i Oslo har en rimeligere variant (80kr) med ukjent effekt, de kunne skaffe varen ila kort tid.
Alle andre leverandører jeg var i kontakt med henviste til grillsesongen.
 
Rettelse/prresisering etter at jeg fikk varene: Wimpel i Oslo tar 100kr (inkl mva) for sin 475w grilltenner. Jernia-varianten viste seg også å være 475w, men de tar 209,-. Noen som vet om hvem som selger tennere med høyere effekt?
 
Ica Maxi har ikke tatt inn grilltennere og grill ennå, men det er sikkert ikke lenge til. Jeg så at Elkjøp på Storo har begynt å selge grill så det kan godt hende at de har tatt grilltennere i assortimentet også.
 
Ica Maxi i sørlandsparken i Kristiansand har tatt inn grilltennere, og skal kjøre en kampanje på dem. Regner med at dette er en kjedekampanje.
Netonnet har tatt inn 475 kw grilltennere i nettbutikken. Disse selges for 149,-
 
Jeg har ennå ikke sett dem på Ica Maxi (Bjølsen) idag, men var da heller ut etter mat siden det blir skralt med åpne butikker i de to dagene fremover ;). På Clas Ohlson (Storo) selger de nå grilltennere til kr 98 per stykk, og de er også 475 watt. Løp og kjøp!
 
Hva er det egentlig grilltennere kan gjøre som ikke tennvæske og fyrstikker kan gjøre?
 
hva grilltennere kan gjøre som ikke fyrstikker og tennvæske?
De tenner grillkullene raskere og uten bismak fra tennvæske. sies det.
jeg skal kun bruke mine til brygging!
 
Ivar M. skrev:
Rettelse/prresisering etter at jeg fikk varene: Wimpel i Oslo tar 100kr (inkl mva) for sin 475w grilltenner. Jernia-varianten viste seg også å være 475w, men de tar 209,-. Noen som vet om hvem som selger tennere med høyere effekt?

To medarbeidere på Jernia på Metro-senteret gikk virkelig inn for å hjelpe meg, og søkte gjennom varegisteret og ringte til andre Jernia-butikker for å spore opp grilltenner med større effekt. I fjor hadde de nemlig en på over 800 W! Da de sjekket dette varenummeret for årets sortiment var det nå det samme varenummer på 475W-versjonen. Grossisten heter amiga (www.amigaab.se, og vareinfo: Grillkolständare Artikelnummer: 650060 Beskrivning:Grillkolständare, för snabb uppvärmning av grillkol. Miljövänlig. Plasthandtag samt anslutningskabel. 475W, 230V.

Spørs om denne POWER-utgaven av grilltenner blir vanskelig å få tak i..

Vil jo helst ha fastmonterte varmeelementer, men jeg aaaner ikke noe om den slags.. (enda..)
 
Til 100 spenn er det en grei mellomløsning, og så får du jo tent grillen også!  :yes:

På ICA Maxi (Bjølsen) fant jeg to typer grilltenner, som ble solgt til samme pris (altså 100 kr). Den ene så ut til å ha et større element og den var også lengre totalt sett. Derfor valgte jeg denne. Likevel så står det 475 W på håndtaket. Har uansett ikke tatt den i bruk ennå, tipper det vil skje i juni en gang. Gleder meg!  :brygging:
 
Denne uken så så jeg grilltennere på tilbud på ICA Maxi, til 80 kr. Tyve kroner spart er tyve kroner tjent, sier jeg da ;D.
 
Nå har de senket prisene på grilltennere til henh. 75 og 80 kr for kort og lang versjon på ICA Maxi (Bjølsen). Jeg tipper at disse snart vil gå ut av sortimentet, og da blir det vanskelig å få tak i slike igjen. Så nå gjelder det å forsyne seg så lenge det varer!  :yes:

Jeg har sikret meg 3 stykker så langt, og varming av meske- og skyllevann, samt koking går som en drøm! Det er bare å passe på at grilltennerne ikke havner på samme strømkurs som kokekjelen, for da trekker man nesten 15 Ampère tilsammen. Der jeg bor har jeg ikke adgang til sikringsskapet (her har vi én grunn til å passe på) men om jeg ikke tar feil så er det vanlig med 10 A sikringer.
 
Jeg har aldri brukt dem, men hvis jeg skulle ha gjort det ville jeg nok ha tilkoblet dem til en kurs med jordfeilbryter..  :horror:
 
Tilbake
Topp