1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Haandbryggeriet Belgisk Pale Ale oppskrift / klone

En tråd i 'Oppskrifter generelt' startet av tojol, 22 Feb 2015.

1. tojol

tojol
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har fått sansen for Haandbryggeriet Belgisk Pale Ale og lurte på om noen hadde forsøkt å klone den eller om det kanskje sirkulerte en oppskrift (har googlet...)

Ifølge etiketten er det en lys ale på 7% med Haandbryggeriets belgiske husgjær og rikelig med amerikansk humle.

2. Peter A

Peter A
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Du får prøve frem... Jeg har gitt opp Haanbryggeriet, dem deler ingen oppskrift,

3. Hans Einar

Hans Einar
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Dumt av de. Vil tro at, samme hvor flinke de er, har de selv hatt nytte av de som deler...

Peter A liker dette.
  4. Stig Aa.

Stig Aa.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Prøver å vekke denne tråden. Skulle også gjerne hatt denne oppskriften.

5. Eriki

Eriki
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

De snakket om at de hadde pitchet Brettanomyces A. og WLP007 i orginalbatchen. Hva de gjør nå vet jeg ikke.

6. borander

borander
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg var der når de hadde fucket opp en batch med fyr og flamme. Denne vurderte de å kaste, men hadde gitt een navnet Belgisk Pale Ale. På den tiden hadde de pitchet sin belgiske husgjær i ølen. Den har vel en del brett a i seg, eller er brett a.

7. Stefan W

Stefan W
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Siste batchen vi brygget av den hadde WLP 400. Det er noen veldig fine fyr & flamme oppskrifter her på forumet som forklarer resten av ølet.

Ole Mørkved liker dette.

Del denne siden