Hei @Tapcooler

Jeg har nettopp prøvd min nye mottrykksfyller, generelt med godt resultat, men noen problemer med Tapcooleren. Mottrykksventilen virker i noen tilfeller å låse seg slik at mottrykket blir for stort og tappingen stopper opp. Ved å dreie 1 mm på ventilen høres et lite poff, så blir det plutselig alt for lite mottrykk, det virker som den legger seg skjevt og ikke tetter. Da må jeg skru den nesten helt ut, for så skru den inn igjen for å få den til å virke. Skal det være et "rør" inne i justeringsskruen slik at fjæra og pakningen ligger mer stabilt?

Også purgeknappen virker litt merkelig. Den går ikke helt opp igjen når den slippes, men går mer eller mindre sakte opp og kutter ikke co2-strømmen momentant slik jeg hadde forventet.

Hvilke erfaringer har andre som bruker denne?

Sist redigert:
Hei, har samme erfaring.
Faktisk helt identisk. En ellers genial dings, men irriterende at den oppfører seg på denne måten. .

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Pål Heide Kielland

Norbrygg-medlem
Hei, har samme erfaring.
Faktisk helt identisk. En ellers genial dings, men irriterende at den oppfører seg på denne måten. .

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Samme erfaring med purgeknappen. Hos meg var o-ringene inni selve stempelet under purgeknappen morkne. Endte til slutt (og etter mye fram og tilbake) med å få reklamert via Brewshop. Den nye har ikke dette problemet og fungerer utmerket. Kan se ut som disse o-ringene er feilvare siden flere her er rammet.

Topp