Hjelp med stikkontakt i bod

Hei,

jeg har en fin fin bod i kjellern hvor det er ganske god plass hvor jeg til og med har en fryseboks stående, men det ikke er noen stikkontakt.

Mine strømkunnskaper er godt under nullpunktet.

Da jeg ikke kjenner noen elektriker, er det noen elektrikere der ute som har anledning til å hjelpe meg med å sette opp en stikkontakt? Ønsket er selvfølgelig at dette skal gjøres etter alle lover og regler(om det fins  :biersmile:)

Jeg bor på Tøyen i Oslo.

Tom.
 
Jeg kan hjelpe deg, og det skal bli forskriftsmessig ! Bare det at jeg kun er autorisert for arbeid i eget hus. Som sivilingeneniør og 40 års erfaring er det slik. Jeg synes likevel du kan ta sjansen !
 
hvor langt unna er nærmeste punkt det går an å hente strøm ifra? og Hvis du bor i sammeie/blokk må det vel også avtales på forhånd før du kobler deg på fellesstrømmen.
 
bjønn skrev:
Jeg kan hjelpe deg, og det skal bli forskriftsmessig ! Bare det at jeg kun er autorisert for arbeid i eget hus. Som sivilingeneniør og 40 års erfaring er det slik. Jeg synes likevel du kan ta sjansen !

Slå til, skal du ha det helt lovlig må du kontakte en innstallatør og det kan bli dyrt. Det er ikke nok med elektriker, han må være ansatt i et firma som tar ansvar.
 
Jeg hadde også slått til!

Her i Stavanger er helt umulig å få tak i elektrikere til slike småoppdrag.
Oljebyen går så altfor godt for tiden og det bygges gigantiske bygg for oljefirmaer über alles her i regionen. Disse store byggeprosjektene suger all kapasitet av elektrikere for mange måneder frem i tid.
 
Det går sikert helt fint, men om den ikke går helt fint går det helt til helvette.
Tror at om du fikler sjæl, så får du nada på forsikringa om det alt rakner.
Da virker plutselig regninga på en stikk litt billigere :)


Hva med "mitt ambud" og de greiene på finn, så får du det sikkert billig
 
Er det ikke en lampe i taket der? Bare å hente strøm derfra. Jeg kan også hjelpe til om nødvendig.
 
Da var man på nett igjen....ja jeg bor i blokk. Har snakket med vaktmester så det er forsåvidt greit.

Bård skrev:
Er det ikke en lampe i taket der? Bare å hente strøm derfra. Jeg kan også hjelpe til om nødvendig.

Det er lampe så det er kanskje den enkleste måten. Vaktmestern var fornøyd om jeg hold meg nogenlunde inni boden og ikke strakk "ledninger i alle retninger" eller no i den duren.

bjønn skrev:
Jeg kan hjelpe deg, og det skal bli forskriftsmessig ! Bare det at jeg kun er autorisert for arbeid i eget hus. Som sivilingeneniør og 40 års erfaring er det slik. Jeg synes likevel du kan ta sjansen !

Om du har anledning Bjønn sier jeg ja takk

Tom
 
Tilbake
Topp