hjelp.. på tynn is..

Min første egenkomponerte øl.. Ønsker sårt tilbakemeldinger, kanskje spesielt på maltsammensetningen.

Ønsker at det skal bli en IPA i amerikans stil. Lys i fargen og som er ganske tørr. Kan dette bli noe? Er svak for komboen Simcoe + Amarillo.. Humleskjemaet er forholdsvis enkelt...

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 21.08.25.png
 
Sist redigert:
damn.. ble tull med formatteringen der gitt.. Er det ikke mulig å editere posten sin?

Edit. Fant ut av det.. bildet flyttet nederst.
 
Synes også den ser god ut, og endelig noen som brygger butikkstyrke utenom meg.
Det ser lite ut med tre rør på 50l men du tenker sikkert å formere opp.

Edit: jeg hadde nok puttet på 5-600g havregryn. Jeg liker det på forholdsvis alkoholsvakt øl. Gir volum synes jeg.
 
^^ havregryn har jeg plukket opp fra ovennevnte herremann og det gjør godt. også for et par poeng på OG. Men for min del bare en neve. på 25l
 
hehe... ja, denne er nok ikke en butikkstyrkeøl... Men forøvrig er jeg enig med deg Hans Einar, at øl med lavere abv får altfor lite fokus. Er ganske trøtt på at alt skal være så utrolig ekstremt hele tiden.

Har bplaner om å brygge en klon av Dead Pony Club, som jeg synes er et fantastisk øl!

Men nå som abv i denne faktisk er planlagt til 6.6%, er havregryn fortsatt en ide? Kan tenke meg dette er for å bedre munnfølelsen slik at det ikke blir "vannete"? Nå er jo dette en øl med høy grad forgjærbar malt, med ønske om en forholds vis tørr og "crispy" IPA.
 
Er det helt standard havregryn det går i? Fatet en session dead pony club ish greie i går på 3.4% og mistenker at den kan trenge litt mer kropp neste gang. Ikke mye men en smule.
 
Standard butikk gryn jeg bruker. Jeg brukte snarkokte før, men synes de choker mer opp. Har bare brukt "senkokte", heter vel "store" om jeg ikke husker feil, den siste tiden. Og ja, jeg vill brukt havregryn fremdelses. Kanskje redusert litt 4-500g? Det er en 50l batch er det ikke?
 
Ser snadder ut, er meget svak for komboen Simcoe & Amarillo selv... har blitt ryggraden i min egen hus-APA.
 
Takk for gode tilbakemeldinger. Er dog litt usikker på maltsammensetningen, da det er noe jeg fant på en amerikans nettside og konvertert etter beste evne.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp