Hjelp til å koble pump.

Trenger hjelp til å koble en pump.

ajxir6.jpg


b5nt6f.jpg

b5nt6f.jpg

Hvem ska på röd å hvilken på sort?
 
Sist redigert:
Bildene virker ikke. Høres uansett ut som en DC-pumpe. Du har bare to valg, se hva som funker.
 
Som nevnt over, så er sannsynligvis minus sort og positiv rød.

Du får koble opp og sjekke pumperotasjonen. Om den pumper feil veg, så bytter du om lederene.
 
Ja jeg har prøvd å bytte litt men den vill ikke uansett hva jeg gjør:/
Får du målt spenning? Hvis du kan så gjør det, mellom de to lederne dine. Og husk å skru voltmeteret til DC hvis du har et. Antar at det ikke er noe fabrikkplastikk som ligger i impellerhuset, som i "fabrikkny"
 
Ikke trykkbryteren som fukker det til, får du koblet forbi den ?
ser at disse pumper kan trekke opp til 3 A og du har 2,25 til rådighet, hva trekker din pumpe ?
 
Har ikke sjekket om det er noe plastikk. Regner ikke med at det er det? Har dessverre ikke noe målerutstyr til dette:/

Står
Volts 12V
Amps 3.3max (4a fuse req)
 
Så vidt jeg kan se er dette en membranpumpe (diaphram), ikke en impellerpumpe. Pumpemekanismen beveger seg dermed frem og tilbake, og ikke roterende.

På strømadapter er det ofte den ledningen med stripe på seg som er + og umerket -. Det skulle stemme om du kobler:
Sort m/stripe -> rød
Sort -> sort
 
2,2A tilgjengelig strøm og hvis pumpa da vil ha 3,3 går ikke dette, prøv på bilbatteriet er beste tips du har fått nå, tipper den går som fan da.
 
Den gikk som faan med batteriet til drillen.
Finnes det adaptor å kjøpe så man kan få denne strømforsyningen gjennom uttaket i veggen?
 
Tilbake
Topp