Hjelp til CO₂ regulator reprasjon

Har fått meg en Regulator men så er mutteren som skal kobles til CO₂-flasken i feil dimensjon, har fått tak i en mutter i riktig dimensjon som jeg skal bytte med. Men så klarer jeg ikke å få stamme av for å kunne skifte mutteren. Er det noen triks på dette, noen som vet? Merket er Micro Matic. Selve stammen sitter som bare det, og er ubrukt!

Snakker da om skru av nr 12 for å bytte nr 11!
 

Vedlegg

  • PrimaryDoubleGauge.gif
    38,3 KB · Sett: 220
Locktite er et lim/tettemiddel. Du kan forsøke å varme forsiktig for å myke det opp.
 
Du fikk med deg at det var links-gjenger?

Det kan sitte ganske godt, men som oftes går det lett når du har varmet det. Ville satt godt press på sekskanten, og samtidig varmet med en liten gassbrenner på stammen. Tar litt tid før varmen brer seg innover i gjengene, men obs på at du ikke varmer for mye...
 
Prøvde først med en hårføner, så gikk jeg over til ligther og varmet opp til at det var så varmt at jeg ikke kunne ta på den delen mer uten å brenne meg. Prøvde så å skru av nesten så mye at metallet skulle vri seg. Mulig jeg ikke klarer å få varmet den godt nok opp med lighter eller hårføner men har ikke noe utstyr for å varme opp noe mer  :noway:
 
Sorry for tonen, er bare litt deppa, jeg som hadde gledet meg til å sette sammen kegeratoren.
 
Tror lighter og hårføner blir litt for dårlig til dette. Du er avhengig av litt mer varme enn "kan ikke holde i det" som ofte betyr 60-70C. Det er også viktig å ha mye varme over kort tid for å unngå at hele ventilen blir oppvarmet og man ødelegger pakninger og O-ringer.
 
Bjarni skrev:
Mulig jeg ikke klarer å få varmet den godt nok opp med lighter eller hårføner men har ikke noe utstyr for å varme opp noe mer  :noway:

Creme Brulee-brenner? Kanskje litt sent, men har en du kan låne om det trengs. Bør være litt mer futt enn lighter.
 
nei da ned stormligtheren så er jeg på det nivået om jeg splæsher vann på den så fordamper det med det samme!
 
Creme Brulee-brenner er ikke dumt, takk for tilbudet  :amen: Stormlighteren min har vell samme trykk tror jeg  :yes:
 
I tilfellet du ikke fikk det med deg:
Linksgjenger er gjenget motsatt vei av det du er vant til. Skru MED klokka for å løsne.

Stormlighteren er nok like bra som Creme Brulee brenner skulle jeg tro.

Hadde problemer selv med en manometerklokke som skulle skiftes ut. Brukte creme bruleebrenner og MYE makt. Da kom den av, svidde fingertupper og blødene knoker, men det gikk til slutt. Kan lønne seg å sette regulatoren skånsomt fast i en skrustikke, da får du riktig angrepsvinkel med skiftnøkkelen og bedre moment. Jeg stakk opp til en Jernia i nærheten og lånte skrustikken deres.
 
Tilbake
Topp