Hjelp til kjøp av bryggeutstyr

Tusen takk #Finn Berger. Fungerer like godt på 36L som på min 50L kjele. Gleder mitt hjerte at du ser enkelthetens skjønnhet
Superenkelt.
Superbillig.
Supernøyaktig.
Superfornøyd :)

Ja, det var akkurat det der:). Jeg sikler forøvrig på en 50 liters av samme slag som den du har der, hvis det blir til å si farvel til BB60'n. Men det er mulig jeg svikter enkelhetsidealet og setter en caso under den;).
 
Har Caso til kok. Caso kan ikke styres med PID. Har en dyppvarmer dersom jeg ikke gidder vente :)
 
Sist redigert:
@Finn Berger, ja, du kan ha rett i at termometeret kanskje blir i minste laget til den største gryta. Ser at det ikke akkurat er største utgiften heller, det meste går å finne brukt. Dumt å søle bort en hel brygging på for dårlig termometer.
 
Her er meskeoppsettet mitt. 36L kjele (50L) med kran. En billig kokeplate fra Expert. En veldig billig pumpe fra Kina mellom et bøyd messingrør med hull og en slange. Styres av en PID.
Dette er billigvarianten av et automatisert opplegg. Alt er kjøpt brukt unntatt plata som var utstillingsmodell. Brukte ca 2300,- på dette oppsettet
a6e0bf3063dd7894b1d6061f6425809a.jpg

Dette oppsettet gir meg denne typen meskekontroll uten kontinuerlig tilsyn
eddbd6f744370c8447c813fa740514e1.jpg
Ser veldig greit ut. Hvor plasserer du temp måleren? I midten av kjelen kanskje?
 
Dropper den rett i kjelen. Har testet mange løsninger med T-ledd og annet, men dette er den beste og desidert enkleste for mitt oppsett
 
Var det jeg ville høre. Har kjøpt inn det som skal til og vel så det. Mangler bare et puff i ryggen.
 
Jeg har en plate på 1200 watt som holder akkurat til koking av 15-16 liter. Må få i meg en plate til som er stor nok til 10 vann + malt. Skal vel ikke rare greiene til. Bruker vannkoker som hjelp for å nå mesketemperaturen kjapt.
 
Du finner mye nyttig på bruktbutikker / loppemarked. Ikke så mange som bryr seg om slike små hybelplater som vi trenger...
... og så har du jo finn... http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83209162
Hell er jo ikke så langt unna :)
Akkurat den har jeg sett på. Hell er et stykke unna heldigvis. Ca 17 mil dit.
Fikk kjøpt kokekjelen på bruktbutikken. Den hadde tilhørt en gammel dame som var troende. Fikk meg ikke til å fortelle hva jeg skulle bruke den til.
 
Sometimes I think this woman is kinda hot
Sometimes I think this woman is sometimes not
Puts me down
Fool me around
Why she do it to me
Out for satisfaction
Any piece of action
That ain't the way it should be
She needs lovin'
Knows I'm the man
She' gotta see
Pours my beer
Licks my ear
Brings out the devil in me
Hell ain't a bad place to be

[emoji869]⚡⚡️[emoji869]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Å hvem sang den der? Kan kanskje være en blues artist. De har en tendens til å havne i Hell.
Men nå har vi sporet kraftig av her.
 
Her er meskeoppsettet mitt. 36L kjele (50L) med kran. En billig kokeplate fra Expert. En veldig billig pumpe fra Kina mellom et bøyd messingrør med hull og en slange. Styres av en PID.
Dette er billigvarianten av et automatisert opplegg. Alt er kjøpt brukt unntatt plata som var utstillingsmodell. Brukte ca 2300,- på dette oppsettet med to gryter 36L/50L)
a6e0bf3063dd7894b1d6061f6425809a.jpg

Dette oppsettet gir meg denne typen meskekontroll uten kontinuerlig tilsyn
eddbd6f744370c8447c813fa740514e1.jpg
herlig enkelt og greit oppsett, men hvor har du plassert temperaturproben? bare stappa nedi mesken?
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp