Hjelp til "London Porter" oppskrift

Hei!
Jeg synes Haandb. sin London Porter er veldig god og kunne tenkt meg å brygget noe som var så likt den som mulig. Jeg har ingen erfaring med brygging av Porter. Er det noen som har en oppskrift eller vet et ølsett som likner profilen på denne porteren? Jeg har trekjelers oppsett med HERMS, kan stegmeske og har temp kontroll på gjæring. Jeg ha også flere av de mest vanlige bryggebøkene(på norsk), men vet ikke hvem av oppskriftene der som vil ligne mest. Håper ikke dette er et dumt spm og hjelp mottas med takk!
 
Jeg har brygget den en gang, tidlig i min karriere, og selv syntes jeg at den ble utrolig lik originalen. Tok det veldig lett på å fremskaffe nøyaktig samme humle som den Haandbryggeriet brukte. Husk bare å rør inn sukkerlaken godt når du tapper på flaske. Dessverre tok jeg også for lett på den jobben....
 
Slik jeg skjønner det så er det enten den ene eller den andre humla i oppskriften, ikke begge to? Skal de i ved meskestart? Godt å høre at den ble lik originalen. Sukkeret skal jeg ta med på tak med! Blir spennende å prøve siden dette blir det første brygget jeg prøver som ikke er ferdigsett.
 
Jeg humlet ved kokestart, og ikke i mesk.Tror ikke det har så veldig mye å si i dette ølet. Det er brukt to forskjellige humler i denne ja. Husker ikke helt hvilke jeg bruke.
 
Tilbake
Topp