Hjelp til valg av pils:)

Noen som har et godt forslag på en god sommerfrisk pils som jeg kan prøve å lage?
Det er mest for maddamen. Ho er ikke så gla i IPA som jeg verdsetter en del. Jeg kunne tenkt meg ei sommerfriks, lettdrikkelig som jeg kunne tilby ho.
Jeg har lille speidelen.

Takker for forslag:)
 
Er akkurat ferdig med en Oslo pils - den har blitt god, passer fint til tørstedrikk i sommervarmen.
Har dog en halv uke igjen av carboneringen samt 2 uker til kjeller lagring deretter igjen.
 
Vi har ved et par anledninger laget en snill Tsjekker (gjæren er i det minste Tsjekkisk selv om resten er fra all over) med veldig god respons. Hovedsaklig pilsnermalt, med drøyt 20 % Munich og litt flaket hvete. Legger ved en oppskrift tilpasset vår sloppy stil, alle mål er "sånn ca". Vi brygger i en 75 liter kjele med silkorg (såkalt terrassebryggeri), derfor blir det meste av vannet med fra starten av.

Dette ølet får en fin avstemt fruktighet, heller kanskje litt mot jordbær, bra for ganer som ikke liker eller er lei av humlebomber. Selv liker jeg alt så det er veldig enkelt:)
 

Vedlegg

  • Nedved pilsner.docx
    16,6 KB · Sett: 24
80 % pilsner malt
15 % flaket mais
5% carapils

Mesk: 10 minutter 55 grader, 30 minutter 65 grader, 30 minutter 68 grader, utskylling på 75 grader.

Saaz eller Liberty (first wort anbefales), litt aroma humle ved kokeslutt (10 gram?)

wlp830 eller tilsvarende...
 
Tilbake
Topp