Hjemmebryggere og resten av samfunnet

Dette innlegget er muligens litt off topic når det gjelder bryggeprosess men det går mer på det generelle.

Hvordan er hjemmebryggere sett fra samfunnets side. Da tenker jeg hovedsaklig på dem som ikke har så god greie på brygging og kanskje tenker på dårlig hjemmebrent og dårlig hjemmelaget vin (you get my point).

La oss sette det litt på spissen og si at man skal i jobbintervju og spørsmålet kommer: Hva gjør du på fritiden?
For meg er det i all hovedsak familie + brygging og da enten litteratur, lese her på forumet eller selve bryggingen. Hva svarer man/ formulerer en slik hobby uten å risikere å bli stemplet på en negativ måte?
Er det noen som har tanker omkring dette temaet? Er vi hjemmebryggere sosialt akseptert fra resten av samfunnet?
 
Jeg har det med på CV under diversekategorien om fritid, sammen med tur i skog og mark osv ;-) Siden jeg jobber med automasjon og prosess så har det alltid blitt tatt godt imot at man klarer å kombinere jobb og hobby.
 
Jeg har det med på CV under diversekategorien om fritid, sammen med tur i skog og mark osv ;-) Siden jeg jobber med automasjon og prosess så har det alltid blitt tatt godt imot at man klarer å kombinere jobb og hobby.

Kombinere med noe annet enn kun hjemmebrygger er vel ingen dum idé. Jeg får nevne det på intervjuet da. Og det er litt som SindreW skriver også:

Ønsker du å jobbe et sted hvor hjemmebrygging blir sett på som negativt?

Det er et godt poeng. Tenker dette er case closed :)
 
Tilbake
Topp