Hjemmebryggeri fra brygging.no

Nord

 
God dagen!

Noen som har erfaring med hjemmebryggeriet fra brygging.no?
Finnes det noe bedre alternativ, eller er dette tut og kjør?
Det virker for meg veldig bra til en som er middels gjennomsnittlig interessert i brygging, som kanskje øker til et terrassebryggeri med tid og stunder. :)
 
Det er mye erfaring på terrassebryggeriet her inne, men hvordan er erfaringen med kjøkkenbryggeriet?
Jeg ønsker å bruke dette bryggeriet som en start, som kan bygges ut etterhvert som interessen øker....

Har forøvrig kjøpt BeerToolsPro som virker veldig proft, så gleder meg til å komme skikkelig igang! :D
 
Hei!
Jeg bruker kjøkkenbryggeriet, og er middels fornøyd. Kjelene er tynnbunnete og rommer 26 liter. Ved brygging av mer en 20 liter må jeg derfor koke vørteren i to omganger.

Kranene på kjelene var av svært dårlig kvalitet, og jeg har derfor byttet disse ut med vanlige tappkuleventiler. I mesketanken (den ene kjelen) er det uttagbar silbunn og tapperør. Tapperøret føres inn i tappekranen og festes med en o-ring. Dette var en for dårlig løsning som jeg har gjort om.

Med de nevnte modifikasjonene og isolering av kjeler med NSB-pledd fungerer bryggeriet fint til mindre brygg.
 
Jan Morten skrev:
Kan forøvrvrig anbefale dette; http://www.brygging.no/article.aspx?ID=25&Kat=9&Page=1 til den som ønsker å starte med brygging :brygging:
Når du har fått dreis på sakene kan det enkelt påbygges til allgrain uten at det koster skjorta. . . .  :ilike: (kommer tilbake til hvordan...)
[Sitatet er fra en annen tråd om Weyermann ekstrakter. mojo]

Noen som har prøvd dette? Synes kjelene er noe for små, når man først skal kjøpe et sett. Har ei fårikål-gryte på 20L... Og er disse like tynnbunnede som andre gryter fra denne butikken?

Bryggeapparat, 75 liter brutto (="terassebryggeriet") fra brygging.no virker som fint håndtverk. Ellers ser alle de andre settene ut som noe man kunne satt sammen selv av billige kjeler..

Andre leverandører som kan være greie til en grei pris? Jeg er i Danmark med bil iblant, hvis det hjelper noe.
 
Tilbake
Topp