Homebrewing store i London

janh

Norbrygg-medlem
Jeg hadde en fredagsettermiddag i London og undersøkte om det var noen butikker med hjemmebryggingsutstyr.
Jeg sendte en e-post til denne butikken:
http://www.cheerswinemakingandbrewing.co.uk/index.html Jeg fikk desverre svar etter jeg dro så jeg kom meg ikke dit. Her er svaret:

Fra:  Richard Burns (richardburns@xln.co.uk) 
Sendt: 6. november 2008 12:38:22
Til:  'Jan Halvor Fjeld' (janhfje@hotmail.com)
Reply

We are open from 09.30 till 17.00 in Friday 7th.November.

From Gloucester Road take the District Line tube to Wimbledon.

At Wimbledon cross over the road outside the station and catch a N0. 93 bus.

This comes and stops outside my shop, where it waits for 10 mins. then returns.

I am the only home brew shop in London.

Very Best Wishes

Richard 

Jeg vet ikke hva han har, men skal dere til London er det bare å ta kontakt om vareutvalg osv. Og det er sikkert en bra pub i nærheten
:skaal2:
janh
 
Jeg sendte en e-post med spørsmål om vareutvalg og her er svaret:

RE: Brewing‏
Fra:  Richard Burns (richardburns@xln.co.uk) 
Sendt: 13. november 2008 14:32:41
Til:  'Jan Halvor Fjeld' (janhfje@hotmail.com)
Reply
We do not have a catalogue but I am  a keen full brewer and also run a full mash brewing course.
I stock all the things in the shop which are necessary for mashing although I only sell items which I
truly believe are worthwhile. The Grain we sell is traditional floor malted barley of the very highest quality
from Warminster Maltings.

Very Best Wishes
Richard.

Han påstår at han er den eneste i London som selger utstyr til hjemmebrygging. Hvis noen forviller seg dit, skriv noen ord, please.
janh
 
Da har jeg vært en tur i butikken.
Cheers, 94 Priory Rd, Cheam, Surrey, SM3 8LN. Ma-tor 0930-1715, fre-lø 0930-1630. Richard tlf 020 8644 0934.

richardburns@xln.co.uk

Det enkleste er nok å kjøpe et dagskort på alle soner 6,30 pund.
Jeg tok District Line til endestasjonen Wimbledon. Tok nesten ½ time fra Paddington. Ut av stasjonen, gikk til venstre. Der er det stoppestedet for buss nr 93-North Cheam. Ta den til endestasjonen. Det tar ca en halv time. Jeg brukte dagskortet på busen. Der bussen tar pause ligger Cheers.

Det er en liten butikk. Vin og ølutstyr. Ikke så mye fancy gadgets, men mulig man har eller kan skaffe hvis du tar kontakt.
Han så ut til å ha bra utvalg i malt. Du kan knuse malten i butikken. Humle i 113g pakning, hel, vakumpakket. 6-7 pund.
Richard er en veldig hyggelig mann. Jeg fikk en del print-out av han. Han ba meg komme tilbake i november. Det skulle være ølfestival med 75 forskjellige ½-pints på inngangen.

Tilbaketuren var grei. Bussen står på utsiden. 93-Putney Bridge. Gå av på Wimbledon. Men glemmer du det-do not panic. Putney Bridge er en stasjon på District Line.
Alternativt: Bussen passerer Morden South, Morden og South Wimbledon. Dette er stasjoner på Northern Line.

Det er i alle fall et godt alternativ til Oxford Street. :help:

janh
 
Tilbake
Topp