Hull puncher?

magnarm@gmail.com

Norbrygg-medlem
Hvor kjøper dere hull puncher, feks for å ta hull til varmeelement og lignende. Jeg har en fra Biltema(tror jeg), som fungerer utmerket på varmtvannsberedere, men den er 32mm, og akkurat litt liten til varmtvannselementer. Den er beregnet til å ta hull i kjøkkenvask og lignende. 34mm ville vært perfekt, noen som har tips til slikt utstyr?
 
32mm funker fint til alle elementene mine, må skru de inn, har du prøvd det?

Ellers kan du søke på q.max på ebay
 
Takk Miquel! Prøvde et "originalt" vvb element, og det er litt for trangt, mulig jeg kan tvinge det ved å skru. Camco element går akkurat, men må skrus/vris inn, så det går. Så bare for meg at et par mm ekstra hadde vært ideelt. Skal sjekke q.max! Takk igjen! Har du forresten prøvd hullsag for metall, med skjæreolje selvsagt..?


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Nei jeg har bare brukt puncher, men er vel flere andre her som har brukt hullsag, men hva erfaringene deres er aner jeg ikke. Hvis du har en dremel eller lignende går jo det og til å gjøre hullet litt større.
 
Hullsag går helt greit på vvb. Men Dremel tror jeg kan bli litt lett. Vanlig rettsliper (hyler) jobber bedre.
 
Vil nok funke helt fint å slipe hullet litt større med en dremel, er jo egentlig ikke noen stor jobb selv om vvb'en er stor
 
Det gikk overraskende lett med hullsag på bereder. 2 mm tykk. Har prøvd før å bore i syrefast og da må man ha cobolt bor. Tror vanlig rustfritt 304 er mye mykere enn syrefast.
 
fungerte ikea hull puncheren? Jeg er selv på utkikk etter hullpuncher til 1-1/4" og 2-1/4" :)

Som ikke koster 1600,- såklart (greenlee) selv om det og frister sårt.
 
fungerte ikea hull puncheren? Jeg er selv på utkikk etter hullpuncher til 1-1/4" og 2-1/4" :)

Som ikke koster 1600,- såklart (greenlee) selv om det og frister sårt.

Søk på 'hole punch q max' på ebay så får du opp hullpuncher i mange størrelser med rimelig frakt fra UK.
 
Tilbake
Topp