• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Humle Planter

Hei og hopp!

Jeg har fått veldig lyst på å plante flere humle planter, dette ettersom jeg ser at en del av dem jeg har plantet ikke har det så godt.

Er det noen som har planter de vil selge/bytte/gi bort?

Forsåvidt burde vi vel starte en stor bytte tråd for alle som har humleplanter, slik at vi kan trade Rhizomes?

jaja jeg befinner meg i Oslo, fint om du/dere også gjør det
 
Neste år har jeg cascade, gelena, Columbus og chinook som jeg kan dele med intreserte. Vist de overlever vinteren :)
 
Hansenbrygg skrev:
Noen som vet hvilke humletyper som er lett å få til i vårt klima?

Og hvor er det bra å bestille humleplanter fra?

De som vokser best hos meg er galena og chinook. De vokser mye fortere en de andre. Kjøpte fra statene. Husker ikke hvilke butikk. Skal finne det ut. Var rask levering 1 uke
 
Du kan jo alltids ta stiklinger av de du har? Hvis det er gode planter bevarer du jo genetikken.
 
Miguel skrev:
Du kan jo alltids ta stiklinger av de du har? Hvis det er gode planter bevarer du jo genetikken.

Skal snart plante de om. Vist noen vil ha og det går an å ta stiklinger. Så skal de få
 
Har en cascade plante som ikke helt liker seg på ågotnes. Den lever og er grønn og fin,men den vokser ikke noe særlig.  Vist noen vil prøve å å få den til å vokse og godsnakke med den. Så er de vellkommen. Betaling er en stikling neste år
 
Tilbake
Topp