Humlefilter plassering

Humlefilter er god rubb. Har ett slikt med rustfritt stål netting med 2 kroker på siden som selges overalt og som henger på kanten av kokekaret. Og der har vi problemet, det henger på siden og ikke i midten som jeg innbiller meg er en bedre løsning? På siden henger det i veien under kjøling for da kjører jeg sirkulering/whirlpooling for å få fart på kjølingen. Når jeg legger i spiralkjøleren 15 min før kokeslutt løfter jeg hele humlefilteret opp i innsiden av spiralkjøleren og så henger jeg humlefilteret på en forkrommet stang jeg ligger over kokekaret, da henger det sånn nogenlunde i midten av kokekaret og spiralkjøleren, men hele denne løsningen oser av slinger i valsen, henger på halv åtte og er ingen nytelse for øynene Er det noen som kan hjelpe meg med sjelefreden og fortelle meg hvordan dere gjør dette?
 
Hvordan behovsfastsettes humlefilteret? Problemer med tette pumper eller noe? Jeg whirlpooler ikke med pumpe, og ser derfor ingen grunn til å benytte humlefilter som gir lavere utbytte av humlen.
 
Nå bruker jeg nå humlefilter, det var ikke det som var spørsmålet! Jeg whirlpooler for å få raskere kjøling og bruker humlefilter for å få mindre grums fordi jeg gjenbruker gjæren.
 
Hm jeg lå og tenkte i natt, det er vel forøvrig det en hjemmebrygger gjør på natten vil jeg anta. De har jo sånne hop-spidere med ett slags kryss over kokekjelen som en pose henger i på midten, kunne vel istedenfor posen sveiset ett slikt kryss på der hvor disse flat krokene er på humlefilteret slik at ikke krysset kom i veien for åpningen til filteret? Se vedlagt bilde av humlefilter.
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    109,2 KB · Sett: 32
Tilbake
Topp