• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Humlevekt gis bort

Siden eBay-appen på iphone kødda med meg i vår har jeg to humlevekter til overs. Ekte kinavarer. Går til 100 gram med en oppløsning på 0,01. Nøyaktigheten vites ikke, men vekta funker for meg. Prisen husker jeg ikke, men den var latterlig lav.

Jeg har bare bruk for ei vekt, de to andre gir jeg bort i bytte mot godt hjemmebrygg - subsidiært porto om ingen vil bytte hjemmebrygg.
 
Jeg kjøpte en lignende vekt til noen få dollar for å bruke ifm tilsetningsstoffer til vannet. Jeg hadde ikke den store troen på nøyaktigheten. Jeg fant imidlertid ut at jeg ville teste denne. Jeg kjøpte derfor inn et lodd på 50 g fra e-bay. Men så fant jeg ut at jeg selvsagt ikke kunne stole på det heller. Jeg kjøpte derfor inn to lodd på 25 g for å kontrollere det. Til slutt hadde jeg kjøpt inn lodd fra ett gramm og oppover slik at jeg kunne lage alle slags kombinasjoner.
Resultatet ble at jeg har blitt utrolig imponert av både vekten og loddene. Alt stemmer overens innenfor et par hundredels gram uansett vekt :yes:
 
De to humlevektene er pakket og klare for sending til Gard og Mikael. Forhåpentligvis kommer det hele ølflasker i retur :)
 
Tilbake
Topp