Hva skal jeg brygge?

Er fersk i bryggergamet med 9 batcher bak meg. Har brykket pilsner, ett par hveteøl, IPA og pale ale. Er på utkikk etter en øltype som trenger litt lagring. Skal nytes i jakta i sept/okt. Ser for meg en litt kraftigere type som man drikker en/maks to halvlitre av i slengen. Gjerne med særpreg, men ikke for sært og ikke for mørkt som Guinness eller lignende.

Brygger i kjøleboks oppsett med 30 l kjele, klarer 6 kg malt i meskeboks. Har magnetrører og stc 1000 styrt kjøleskap så alt av temperaturer for gjæring er tilgjengelig.

Noen som kan tipse meg i retning av hva jeg bør brygge? Gjerne om det finnes tilsvarende å få kjøpt så jeg vet hva jeg har i vente ;)
 
Hva med en amber ale? Eller en litt lettere porter? Sitte i skauen med porter, får ikke bedre følelse enn det. ;)
 
Takker for svar. Vil denne være i nærheten av det jeg skisserer? American Westcoast Amber Ale, ligger under prisbelønte oppskrifter.
 
Henrik123 skrev:
American Westcoast Amber Ale, ligger under prisbelønte oppskrifter.

Denne er veldig god! Men er ikke et øl som typisk trenger lang lagring. Den kan fint drikkes når den er ferdig karbonert.
 
Tilbake
Topp