Hva skal man brygge som batch 100 ?

Staro

Norbrygg-medlem
Jeg er på batch 95 og tenker at jeg bør planlegge batch 100. Så da faller det seg helt naturlig å spørre dere her på forumet om tips. Jeg vil jo at #100 skal bli en minneverdig batch som egner seg for lagering. Har dere noen kule forslag?
 
Jeg er på batch 95 og tenker at jeg bør planlegge batch 100. Så da faller det seg helt naturlig å spørre dere her på forumet om tips. Jeg vil jo at #100 skal bli en minneverdig batch som egner seg for lagering. Har dere noen kule forslag?

Rundet nettopp 100 selv og kjørte en tysk pils. Første brygget mitt var en tjekkisk, så dette ble egentlig det samme, men i en retning som og reflekterte hvor smaksløkene har tatt veien.
 
Henger meg på denne, mitt neste brygg blir #98.
Det må bli noe heavy saker ja, har tenkt på en russian imperial stout.
Bare navnet oser jo av høytidelighet og fest verdig en milepæl som #100 er.

Bør vel brygge denne i smoking med noe pompøs musikk i bakgrunnen?
 
Hva med å gjenta ditt mest vellykkede brygg?
Hmmmm... Da blir det nok enda en brown i så fall og siden det er jubileum så må den være sterk! Kanskje en Imperial Brown Ale er tingen?

Nøgne Ø har jo en hopped barley wine #100. Hvorfor ikke prøve den?
Godt forslag, men jeg brygger kun egne oppskrifter.

Brygg noe skikkelig massivt, en Old ale eller baltisk porter eller noe, og bestem deg for å ikke åpne den første flaska før du har satt batch #200 til gjæring.
Har fortsatt ikke laget noe Old ale, men jeg er veldig veldig glad i det. Dette er et forslag jeg kjenner jeg liker. Men jeg tviler på om batch 100 skal bli noe nytt. Kanskje dette blir #99 da kan den hete "Old, but not there yet"
 
Hva med en sterk langlaget favoritt du har brygget før?
Alle har sine favoritter. Noe du kanskje har perfeksjonert?
Hvilken bedre måte å hylle sin egen kunnskap og utvikling en med noe av det du gjør best? Gjerne av den litt vanskelige eller lagrede sorten?
 
Hva med det første ølet du brygget, bare at denne gangen tweaker du det ihht den kunnskapen du har fått ila 99 batcher til å nå det målet du satte deg på batch #1.
Batch 1 var et ferdig sett fra brewolution, så det gidder jeg ikke. Men første egne oppskrift(#4) var en IPA med 100% munichmalt. Hadde vært gøy å brygge den igjen, men vil ha noe mer lageringsvennlig som skal på flaske som #100 tror jeg. Godt forslag, kanskje dette blir #98?
 
Tilbake
Topp