Hva synes dere ?

Jeg tenker på å lære dette handverket. Jeg prøver så godt jeg kan. Jeg har prøvd meg på å holde meg til få stiler/typer og prøve forskjellige ting etter råd og tips. Kjenne forskjellen på det i forhold til det.

Hva mener dere? Bør man prøve alt mulig og lære av det eller bør man perfeksjonere en stil eller tre før man går videre?

Og nok en gang! For et fint forum og for noen flotte mennesker som oppriktig gir nybegynnere som meg god veiledning og gode råd.
Det tror jeg settes stor pris på av flere en meg.  :skitbra:
 
I begynnelsen av min karriære med all-grain brygget jeg det samme ølet (en bitter) svært mange ganger. Gjorde aldri mer enn én endring fra gang til gang. Lærte veldig mye om prosessen av det.

Skal du lære bør du også lese mest mulig.
 
Heisann

Her er mine råd. Gå for en enkel maltoppskrift og kort humleskjema. Samme gjær og så like forhold som mulig.

I begynnelsen brygget jeg alltid STORE, komplekse øl og lærte ganske lite. Nå setter jeg mer og mer pris på enkle oppskrifter og brygger samme øl mange ganger og kun justerer bittelitt hver gang. Selv har jeg også gått fra 50 liters batcher til 12 liter. Større hyppighet, mer læring:) Lykke til videre
 
Takk for det dere :)
Jeg er nok en sløving på mange områder. Dessverre. Men når det kommer til smak og det som hører med der så er jeg nok ikke så sløv. Jeg elsker å lage mat og får det til hvis jeg tør ta sjangsen  på å stole på et gjennomsnitt av tilbakemeldinger.
Jeg har vel egentlig alltid vært opptatt av dette helt siden jeg var liten.

Så jeg skal komme i havn på dette etter hvert. Håper i alle fall det.  :)

Ja jeg bør nok lese mer litteratur om emnet. Jeg kan vel trygt si at jeg ikke var noe eksempel til etterfølgelse ift skolegang og innsatts der...
Havnet fort i arbeidslivet. Jeg snakker bra engelsk og lesingen på engelsk går nok bra bare jeg gir litt på.
Problemet mitt der er at jeg er en lesehest og har alltid to tre bøker liggende som bare må prioriteres når anledningen byr seg.

Men som som sagt her er det bare å hive seg selv om det er en liten bariere når det som regel er forfattet på engelsk.
 
Tilbake
Topp