Hvilke humle?

Rutof

Har tidligere laget en Ipa med bare cascade humle. Er kjempe fornøyd med ipa'en, men ønsker å bygge litt videre på den.
Hvilke humle passer godt til cascade? Ønsker å tilføre flere humle sorter.

Malt som er brukt er:

Maris Otter Pale Ale Malt VB;
Thomas Crystal Malt VB

Kom med råd og forslag.

Citra og Amarillo fungerer bra. Har bruk det i min IPA som er på 118 IBU.
Citra til first wort hopping.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Chinook og ikke minst williamette fungerer bra sammen med Cascade.

Her er en veldig god IPA oppskrift med nevnte humler: http://bryggelogg.no/index.php?page=brewBlogDetail&filter=felles&id=114

Liker godt en blanding av Amarillo, Simcoe og Chinook. I hus-IPA-en min bruker jeg Chinook eller Columbus til bitterhet, Simcoe på 15 min. og Amarillo på 2 min., samt en blanding av Amarillo, Simcoe og Chinook eller Columbus til tørrhumling. Har ikke helt blitt enig med meg selv om jeg foretrekker Columbus eller Chinook, men for øyeblikket holder jeg en knapp på sistnevnte. Cascade er en fin humle, den kan blandes med det aller meste, samtidig som det er en av de få humletypene jeg synes fungerer skikkelig bra som single-hop.

Gahr skrev:
Liker godt en blanding av Amarillo, Simcoe og Chinook. I hus-IPA-en min bruker jeg Chinook eller Columbus til bitterhet, Simcoe på 15 min. og Amarillo på 2 min., samt en blanding av Amarillo, Simcoe og Chinook eller Columbus til tørrhumling. Har ikke helt blitt enig med meg selv om jeg foretrekker Columbus eller Chinook, men for øyeblikket holder jeg en knapp på sistnevnte. Cascade er en fin humle, den kan blandes med det aller meste, samtidig som det er en av de få humletypene jeg synes fungerer skikkelig bra som single-hop.

Takker for råd.

Fornøyd med min single-hop med cascade.

Trur jeg skal prøve noe slikt Som din hus-ipa :)

Tilbake
Topp