Hvilken bryggebutikk er nærmest Grefsen/Kjelsås?

Jeg har endelig flyttet til Oslo, og da må jeg selvfølgelig vite hvor den nærmeste bryggebutikken ligger slik at jeg får handlet malt og humle. Er det noen som vet hvor den næremste (eventuelt den mest tilgjengelige) bryggebutikken er for meg som bor på Grefsen? :)

Vet ikke om det er den nærmeste, men Bryggselv på Hasle er rimelig nærme, og jeg tviler på at du finner en bedre butikk. Dritsvær, de har det aller meste, og for det meste meget god service.

Bryggeland er temmelig nære det óg. Avhenger litt på om du reiser med bil eller kollektivt (sett at de ikke går under, da)

71cd8d9dcfb86d39ae8028bed52aca30.jpg

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Jeg bor selv på Grefsen. Bryggeland er nok nærmest, og også enklest hvis du ikke har bil. Ta trikken nedover og hopp av på Biermanns gate, så er det en relativt kort gåtur bortover Sannergata, som Jørgen E viser fint på kartet. Har du bil, er Bryggselv bare uvesentlig lenger unna, er mye større og har parkeringsplasser.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for svar. Jeg har bil, og Bryggselv frister mest, så må se om jeg tør å ta turen dit en dag. Er ikke helt komfortabel med å kjøre rundt her enda. :p

Kaoset av rundkjøringer i terrenget mellom Sinsen og Økern er det sykeste trafikksystem jeg har sett til nå. Jeg ser for meg at det er fullt mulig å bli fanget inni der og aldri komme ut igjen, slik at man surrer rundt i evighet som en slags moderne Flygende Hollender.

Haha, off. Tror jeg holder meg til trikken. :p Om noen i området har smaksprøver må dere bare rope ut. Jeg er helt tom og har ingenting til gjæring enda. :rolleyes:

Studerer du i Oslo? Kan tipse om at hvis du skal på eskursjon til trivelige Trøndelagen, så er en tur ut på bygda å anbefale. Lokalkjent Kjentmann/kvinne er ikke påkrevd, men hyggelig

Å sykle til Hasle er også en fin tur

Sist redigert:
Nei, jeg har fått jobb her. :)

I dag gikk jeg faktisk til Bryggselv. Det var en fin tur ned, og jeg fikk bli litt bedre kjent med området. Men så bestemte jeg meg til å gå tilbake også. Det var ikke så moro med 7kg malt i hånden. Nå blir det i hvert fall brygging i morgen. :D

Tilbake
Topp