Hvilken rørepinne trenger jeg?

Jeg har den magnetrøreren fra Petit som koster rundt 600 kroner. Rørepinnen jeg har fra før fungerer helt fint til en 2-liters kolbe, men den sliter litt med min nye 5-liter.

Noen tips til hvilken rørepinne som egner seg best?
 
Hva størrelse bruker du fra før? 30-60mm rett / rund fungerer flott på 5L på min.

Hjalp å fjerne en "avstands" plate da, med vann blir det surklende vortex

Vel og merke bruker jeg en billig plast magneteører fra mpt comet eller hva gjengen kaller seg / kalte seg.

Apropo: du kan bruke magnetpinen du har til å lete opp motpolene på røreren, og"måle" ca hvor polene til røreren ligger og dermed anslå størrelse på pinne du kan bruke. :)
 
Takk for tips! Jeg aner ikke hva slags pinne jeg har nå, den ligger oppi noen liter med vørter og jobber med en starter :)
 
Tannhjul-rørepinnen til bryggeland synes jeg er den som bråker minst.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Det har ingenting med kun pinnen å gjøre. Hvis man har en flat bunn har det noe med passeringen av magneter og størrelse på pinne å gjøre, ikke kun pinnen. Man må prøve seg frem.
 
Petit skriver om den til 600: "Virker fin på startere opp til ca 1 liter."
Det kan jo være selve kapasiteten som er problemet.
 
Petit skriver om den til 600: "Virker fin på startere opp til ca 1 liter."
Det kan jo være selve kapasiteten som er problemet.
Å? Det har jeg ikke fått med meg. Jeg har aldri laget startere større enn 1,6 liter, bortsett fra den jeg har stående nå. Den er på 2 liter.
 
Bryggeland selger samme magnetrører, der står det at den takler 5 liter. Da vet jeg ikke hvem jeg skal tro :p
 
Her burde Bryggeland forbedre seg litt. Når man søker på "magnetrører" kommer den ikke opp, derimot hvis man søker på "magnetrører med magnet" så blir det treff. Eller er det bare min datamaskin som er litt selektiv ;)
 
Søkestrengene til bryggeland er mildt sagt ganske ødelagte.

F.eks kan du søke på noe som dukker opp i den hurtiglista mens man søker, der er det, trykk enter og så får man ingen treff.

Gitt opp å bruke den siden.
 
Jeg kjøpte den på bryggeland og er ikke fornøyd. Den sliter med større startere enn 2 l og jeg har sendt mail men får ingen svar fra de. Hadde heller brukt mer penger og kjøpt den på bryggselv som tar opp til 10 l.

Easybrew
 
Søkestrengene til bryggeland er mildt sagt ganske ødelagte.

F.eks kan du søke på noe som dukker opp i den hurtiglista mens man søker, der er det, trykk enter og så får man ingen treff.

Gitt opp å bruke den siden.
Jeg har merket meg at ting dukker opp i hurtiglisten som ikke er på lager, men ikke når man faktisk søker på hele strengen.
 
Har røraren fra Bryggselv, og er fornøgd med den. Drar greit 5L starter. Har testa ulike magneter, men når det gjeld støy må ein prøve seg fram. Litt variasjoner i bunnen på kolbene bidrar også.
 
Tilbake
Topp