Hvilket bryggesystem?

har i løpet av de siste månedene prøvd å lage eplecider (som noen sikkert har sett i en tråd her på forumet), og vil nå sette igang med ølbrygging. Har lest iherdig i det siste på hva man bør kjøpe av utstyr. Beer brew 30 har pekt seg ut, særlig siden så mange her på forumet bruker og kjenner den. Kom over et tilbud på noe som så interessant ut, og som kanskje matcher beer brew 30 og koster så og si det samme.

http://www.bryggerne.no/produkt/perfect-brew-30/

Noen som gjør seg noen tanker om denne, eller kjenner til den?

Du kan strengt tatt brygge på hva du vil fra åpent bål og støpejernsgryte til hight tech wifi brygg autmatisk, sånn jeg har forstått det er det å få riktig temp på mesk, god kok, og så det viktikste: Hva du gjør med ølet etter det er kokt. renslighet, temp og tolmodighet.
Jeg lager godt øl på en Netthandel luring på 50L, litt tungvint med dårlig software, ja, men blir godt øl. jeg brukte 3500 på den. Men har brukt 40 lapper på å bygge bryggeromm, så drømmer om noe større og muligheten til å kjøre to brygg samtidig. så da får jeg lage bål og hente frem den gamle brygge panna fra gården til jeg får mekka noe sammen.
Og så må jeg få meg noe tolmodighet, er utrolig hvor god de 2 siste halvliterne er på ett fat...

Ingen erfaring med den du linker til, men vil komme med et alternativ. Jeg vil anbefale deg å vurdere BIAB startpakke, sammen med en induksjonstopp, begge deler fra Bryggselv. Prismessig så havner du her rundt 5000,- Men du sitte igjen med produkter av solid kvalitet, og lang levetid. Samtidig vil du ha glede av dette utstyret om du velger å oppgradere etterhvert.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Ser jeg svartelitt offtopic, er vanskelig å ha erfaring med eller kjennskap til noe som kommer i 2017

Det eneste du ha, er en kjele du kan koke i. Meske kan du gjøre i ei isolert gjæringsbøtte. Antakelig kan du komme unna med omtrent 1000-lappen, om du ikke skal starte med større batcher enn at du kan koke på komfyren, og har litt i huset du kan bruke. Og det er til ting du vil ha bruk for seinere, uansett.

Men det var vel ikke det du spurte om:).

Tilbake
Topp