Hvor kan jeg skaffe 6-pack for hjemmebrygg?

Jeg føler av og til behov for å frakte mindre mengder brygg enn en kasse til selkap, eller f.eks. kunne gi bort som gave. Da er en pose eller en tilfeldig pappeske ganske upraktisk.

Ved søk på nettet finner jeg en del steder som har 6-pack flaskebærere i papp omtrent som på det vedlagte bildet, som jeg mener ville passe bra. De minner om den typen som f.eks. Corona selges i. Alle disse butikkene ligger imidlertid i USA, og vil koste en formue i frakt og toll. Er det noen som vet om steder som ligger litt nærmere der man kan skaffe seg slike eller noe liknende?
 

Vedlegg

  • MU48000_135x139.jpg
    MU48000_135x139.jpg
    3,8 KB · Sett: 2.180
Om du bor i nærheten av en IKEA butikk så har de hatt slike esker til å bære glass i. Vet ikke om de har slike fremdeles, men fant slike i førsteetasjen der.
 
evt kjøp en sixpack med lucky jack. De kommer jo i slik embalasje. Dersom du hører med din lokale ølpusher kan du kanskje be dem om å spare dem for deg. Det går nok en del slike i søpla hver dag.
 
Putt glassflaskene i en pose og ta et par strikker rundt dem, da velter de ikke. Null stress joggedress ;D
 
Men spørsmålet ble vel ikke besvart, kunne tenkt meg en bunt av dem jeg også.

Laget eget design og klistret på, det kunne vært litt tøft ja
 
Romundset skrev:
Jeg har sett etter slike selv i Norge uten hell.

Det finnes for vin, som sikkert fungerer om man har 0,7 flasker. Dog ikke like facy som de i første posten.

http://www.rajapack.no/product.cfm?pid=829-602
http://www.rajapack.no/product.cfm?pid=829-601

edit: kanskje dette er noe å tipse de vi handler råvarer til :)

Ja jeg har sett disse. Ser ut som det er flere som har tilsvarende for vin, men jeg har bare små brune så det blir upraktisk. Litt merkelig at det skal være så vanskelig å få tak i. Sliter med å finne noe på britiske nettsider også. Skal til Danmark i sommer da, kanskje det er mulig å få tak i noe der? De er jo også glade i øl...
 
Interessant....jeg jobber i papirbransjen og packaging, skal sjekke litt nærmere i morgen om hvor man kan få tak i dette, hvis de vet dette her på jobben. Må nok snakke med noen selgere
 
knuthg skrev:
Utesteder som selger Brooklyn vil ha mengder med papir-6packs.

Men de har vel logo osv.? Tomme sixpacks kan man skaffe på butikken på hjørnet, men litt av poenget mitt var å skaffe noe man også kunne dekorere selv, gi i gave etc. Da er det ikke så stilig med en kommersiell øl-logo på.
 
Så noen på NM hadde løst logoproblemet ved å lime på ark med egen logo på pappen. Det så bedre ut enn det høres ut :)
Litt mer jobb å få det fint sikkert, men tenkte å teste dette selv.

...når jeg en gang får laga meg en logo :)
 
Tilbake
Topp