Hvordan bygge en billigst mulig, men brukbar og justerbar maltkvern?

Får man like god kvalitet på en billig hjemmelaget kvern som en som er kjøpt i butikk?

• Ja

Stemmer: 2 25,0%
  • Nei

Stemmer: 6 75,0%

• Totalt antall stemmer
    8
Som nevnt i tittelen lurer jeg på hvordan jeg kan bygge en billigst mulig, men brukbar og justerbar maltkvern?

Er det fornuftig og gjøre selv? Eller vil jeg miste kvalitet?

Noen som har noen tips? Evt en tegning? Eller noe mer jeg bør tenke på når jeg velger design?

Setter pris på alt av svar, da jeg er en nybegynner og ønsker å lære alt om alt som kan læres innenfor faget, men en ting av gangen :)

Som nevnt i tittelen lurer jeg på hvordan jeg kan bygge en billigst mulig, men brukbar og justerbar maltkvern?

Er det fornuftig og gjøre selv? Eller vil jeg miste kvalitet?

Noen som har noen tips? Evt en tegning? Eller noe mer jeg bør tenke på når jeg velger design?

Setter pris på alt av svar, da jeg er en nybegynner og ønsker å lære alt om alt som kan læres innenfor faget, men en ting av gangen :)

Det er mulig noen kommer til å fortelle meg at jeg tar feil, men akkurat ei god maltkvern tror jeg er av de tingene det er vanskelig å mekke sjøl. Sats heller på bruktmarkedet når det gjelder akkurat denne biten av utstyret.

Søk på diy malt mill pasta , så finner du en del. Skal visstnok fungere fint, men usikker hvor mye det er å hente på det i Norge.

PS: Du skal ikke ha en maltkvern. Du skal ha en maltknuser :).

Søk på diy malt mill pasta , så finner du en del. Skal visstnok fungere fint, men usikker hvor mye det er å hente på det i Norge.

PS: Du skal ikke ha en maltkvern. Du skal ha en maltknuser :).

Virker som om det er to problemer med dette: Du sliter ut pastamaskinen relativt fort, den er jo åpenbart ikke konstruert for denne typen arbeid. Og det tar laaaang tid å få malten gjennom. Resulatet kan bli bra - men det virker som en sabla dårlig investering på litt sikt.