Hvordan heve maltrør bb30

Hei,

Nå har jeg gått lei av å lese rundt på forumet, så prøver meg på å spørre i en egen post.

Jeg skal heve maltrøret på min BB30 3. generasjon for å få det mer stabilt, og jeg ser mange har gjort det, men jeg finner ikke ut hvordan man gjør det. Setter dere inn skruer i de hullene i føttene til maltrøret? I såfall, hvilken lengder og dimensjoner og type skruer bruker dere?
Og vil ikke hodene på skruene ripe opp bunnen noe grådig?

Linker og bilder settes pris på! Så slipper jeg å ta noen bomturer (eller å ta med maltrøret på biltema)
 
Sist redigert:
Maltrør = silkar?
Jeg mener det sto på produktsiden til BB30 at gen3 hadde lagt høyere bein på den med 1-2cm for å få litt mer space, tenker du å få inn enda mer? Evt link til hva du har funnet?
 
Jeg har montert rund krok i to stk 15-20 cm. plankebiter. Ca. 4 -6 cm fra enden.
Trer kroken inn i hull for håndtak (har fjernet håndtaket på maltrøret) og bare "bretter" plankebitene over kanten på BB slik at røret heves, og blir hengende i krokene.
Dette blir stående under hele sirkuleringen, som gjøres v. hj. av pumpe med påmontert ventil på enden av pumpeslangen. (Strupes ned etter behov)
(Håndtaket er erstattet av to avkuttede barnespadehåndtak med like kroker. Disse trer jeg inn på samme måte når røret skal løftes ut.)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp