Hvordan kan jeg få denne til å stå utenpå kjøleskapsdøra?

Lager en egen tråd for denne løsningen..

Jeg mistenker at jeg trenger biter som jeg ikke vet hva heter.

Planen er å montere denne, eller veldig lignende, utenpå kjøleskapsdøren, slik at jeg kan se trykket og justere det uten å åpne kjøleskapet, og så vil det se fett ut.

Noen tips? Ser for meg noen "studs eller noe, og noe som ser penere ut enn patentbånd, til å holde den på plass. Saken skal monteres bak ei plexiplate som stikker ut av døren.
 
Rør gjennomføring med albue/vinkel, du finner kanskje ikke noe ferdi men da kan du lage et godt feste på innsiden av døra.

(Studs lærte jeg av US folene var en bolt med gjenger i begge ender)
 
Rør gjennomføring med albue/vinkel, du finner kanskje ikke noe ferdi men da kan du lage et godt feste på innsiden av døra.

(Studs lærte jeg av US folene var en bolt med gjenger i begge ender)

Vet ikke helt hvis jeg tolket innlegget ditt riktig.

Men denne skal altså stå parallelt med kjøleskapsdøra, og så blir det gjennomføring til selve slangen gjennom døra slanen må da bøye 90 grader, men det er ikke noe tema å få til. Har JG-biter til det. Den skal ikke stå ut "fra" døra, men stå langsmed, hvis du skjønner.
 
Vet ikke hva andre skjønner, men "plate som stikker ut av døren" og "langsmed døra " er
vel ikke ikke helt det samme. Tenker du noe som f eks et gjennomsiktig firkantrør?
-Ikke det at jeg vet om slike er i handel.
Skisse?
 
Spurte Picasso om å lage ei skisse:

2.jpg




Boksen er kjøleskapet, og den "ramma" skal liksom være ei plexi-plate som beskytter spundventilen. Plexiplata skal være festet med studs/nails, eller hva det heter på norsk. Har funnet ut av akkurat de studsene tidligere på ebay. Men hvordan holde spundventilen ut fra kjøleskapet, er det jeg lurer på.
 
Du mener lage en søyle av tec7 ut av kjøleskapsdøra og bare satse på at vekten av ventilen ikke kollapser søyla? :p Den kan ikke stå klint inntil døra, da får jeg ikke vridd på ventilen.
 
  • Like
Reaksjoner: jab
Ja, men så min tanke om slike, og patentbånd er ikke helt ute? Er opptatt av at det skal være litt pent.
 
Bare for å presisere; jeg tenker at gjennomføringen holder meteret. Mens plexien trenger avstandsstykker...
 
Gjennomføring med vinkelkobling til meteret og plate på festet til røret på innsiden som skrues fast i innredningen vil holde meter/regulator på plass, plexiplate som du fester med gjengestål og pene muttere beskytter mot berøring, og beskyttelse mot berøring på et kjøleskap er viktig for hvor lenge holder julenissemagnetene der før noen river de ned.
Finner du rustfrirør som passer utenpå gjengestengene blir det så lekker att åå.
 
Mutter på spundingventilen er 1/2" BSP, ihvertfall er det på min. Monter et 5-10 cm rør som festes langsmed kjøleskapet med rørklammer fra f.eks Biltema, 90 graders bend og et nytt rør slik at du kommer inn i skapet og en 1/2" nippel til røret. Plexiplata kan festes med distansebolter som selges hos elektrogrossister. Otra har 60 stk 100mm på Hamar. Kan kjøpes med kort hos grossisten.
 

Vedlegg

  • Distansebolt.jpg
    Distansebolt.jpg
    39 KB · Sett: 39
  • Rørklammer.jpg
    Rørklammer.jpg
    132,5 KB · Sett: 40
  • Nippel.jpg
    Nippel.jpg
    65 KB · Sett: 40
  • 0,5 rør.jpg
    0,5 rør.jpg
    22,4 KB · Sett: 40
  • 90 graders bend.jpg
    90 graders bend.jpg
    70,3 KB · Sett: 40
  • 2018-01-15 06.32.49.jpg
    2018-01-15 06.32.49.jpg
    99,1 KB · Sett: 42
Det er to ting man snakker om her. For det første er det feste av selve ventilen. Her tenker jeg t du må ha noen rørdeler, platealbue eller lignende, som er festet godt i skapdøra, slik at ventilen kun sitter på denne rørstussen.

Det andre man snakker om er et beskyttelsesdeksel over dette. Enten kan du bruke lange bolter med noen rørstykker for å holde avstand. Ellers så kan du få bukket til et stykke lexan som en hatteprofil som du da skrur fst i døra.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp