Hvordan løser dere sikring til 5500W

Det er et 240 volts element så det yter 5000 w ved 230 volt, det er et to fase element, eller N/enfase på 400 V anlegg, det trenger da en 25 A sikring, du må da ha en kurs som takler det.
 
Har du 2stk 230v 16A kurser kan du gå for 2 stk 3000w og styre disse via 4 stk. SSR og 1 Pid..
Likk bakvendt men en mulighet..
Vist d ikke har 400v
 
I forbindelse med bygging av nytt bryggerom blir det til å kjøpe inn BoilCoil fra Blichmann for å sette inn i en 30 gallon Boilermaker. Elementet er 5750 W. Jeg løser dette ved å koble ledningen fra elementet fast i en boks med en av/på-sikkerhetsbryter (BoilCoil har en kabel som kan løsnes fra kjelen, slik at jeg kan flytte denne ved f.eks. vaskebehov selv om kabelen er fastmontert i boks på vegg). Har en elektrikerkompis som skal fikse dette opplegget, så regner med han ivaretar sikringsbehov med mer. :)

Edit: Justerte litt på effekt;)
 
Sist redigert:
Komfyrstikkene er ganske klumpete og upraktiske til bryggeformål. Jeg har gått for 32A Powercon-kontakter hos meg (de fins i 20A og 32A), og det er ganske mye mer snertent.
 
En må jo forsatt ha en 25A kurs. Uten å måtte bruke noen tusenlapper på elektriker så er det å bruke eksisterende komfyrkurs en mulighet(forutsatt den er 25A)

Sent fra min D5803 via Tapatalk
 
kursen er en 20A, 4mm2. Men elektriker har jeg i huset. og kort vei til skapet for oppgradering av den.
Komfyrkursen med en gummikabel til styreskap er levelig det, om det er litt klumpete så får så det være. .9
Powercon kontakter så jo ikke dumt ut det heller. Sette fruen på oppdraget, hun som er "hustrikkeren". Hu så bare rart på meg når jeg fablet ivei om alle planene på utvidelse av bryggeriet:)
 
Tilbake
Topp