Hvordan rengjør du picnicen?

Bildene under viser to av mine picnic-kraner slik de så ut etter jeg hadde åpnet dem og vasket dem en tid tilbake. Den ene hadde vært utlånt til en kompis og blitt liggende i 8-9 måneder med øl i. Funnet i den gjorde at jeg også åpnet de to andre. Den ene av disse, som hadde vært forholdsvis jevnlig gjennomskylt med diverse sterke saker, hadde samme vekst/avleiring som den utlånte.

Viste bildene til en heltidsbrygger. Han fortalte at han hadde sett tilsvarende på den myke delen av ventiler på bryggeriet.

Picinc-2.jpg Picnic-1.jpg
 
Hmm.. Jeg har pleid å skylle gjennom med Star-San, men ikke åpnet den picnic'en jeg har. Dog har den nå gått i stykker, så to nye er på vei fra MoreBeer. Får åpne den defekte og se hvordan den ser ut :S
 
Det hender jeg åpner mine og legger de i varmt vann og så i klorin. Skylles selvfølgelig etterpå. Men bildene er ikke helt ukjente.
 
Tok en sjekk av mine i dag, da jeg lette etter kilden for usmak. Ble fylt av skam da jeg tenkte på at jeg har servert venner fra disse. Nå skal de åpnes regelmessig! 20141008_223907.jpg
 
Tilbake
Topp