Igloo Marine 66-liter

Grove

Norbrygg-medlem
Jeg var innom Smart Club på Alnabru i dag, og oppdaget at de faktisk selger hvite kjølebokser fra Igloo. Disse er på 66 liter og koster 749 kroner. Dette kan kanskje være av interesse for noen?
 
Grove skrev:
Jeg var innom Smart Club på Alnabru i dag, og oppdaget at de faktisk selger hvite kjølebokser fra Igloo. Disse er på 66 liter og koster 749 kroner. Dette kan kanskje være av interesse for noen?

Ja dette var en interessant opplysning. Jeg ser på nettet at slike koster like over 100 dollar i USA, så hvorfor ikke. Stikker kanskje innom SC på Slependen og kikker :)
 
Ølvind skrev:
Ja, meld tilbake om ditt funn på Slependen!

Har ikke fått gjort dette ennå, da jeg har kjørt til og fra jobb med en nabo den siste uka. Men i dag kjører jeg alene,så jeg får prøve. Uansett er dette et gunstigere tilbud enn den 47-liters Coleman Ultimate Extreme på hjul som jeg kjøpte fra en båt- og båtutstyrsforretning på Sørlandet sist høst. Totalprisen med frakt lå vel oppunder 800 kr. Skikkelige kjølebokser er utrolig vanskelige å oppdrive innenlands.
 
Jeg var innom Smart Club Slependen i går ettermiddag, men så ingen Igloo kjølebokser, bare noen fislete 25-liters av tvilsomt fabrikat. Så knapt noen betjening å spørre heller.
 
Betjening på Smart Club Slependen har jeg ikke sett noe til. Det sitter noen i kassen, men det finnes ingen å spørre.

Skikkelig ræva!
 
Ja, de er det dessverre ikke mye å skryte av. Sist jeg var der, sto jeg i en halvtime og ventet på at en løk skulle rette opp i prisen på Cuimp. Tilslutt innrømmet han at han ikke kunne gjøre det, hvorpå jeg lurte fælt på hvorfor han hadde prøvd i det hele tatt. Jeg ble henvist til de vanlige kassene, der det slevfølgelig oppsto problemer, da damen ikke visste hva trykkimpregnert trevirke var for noe...
 
Kjøleboks på 66 liter, hvor mye kan en meske i den? Til 75 liter øl bør en vel ha ca. 18 kilo malt og 45 liter vann, går det?
 
Det spørs litt hvor tykt du mesker inn i forhold til bruk av skyllevann og hvor sterkt vørteren skal bli. Er du litt flink så får du nok mesket et brygg i den størrelsesorden du nevner. Velkommen til forumet forresten!  :yes:
 
brefur skrev:
Kjøleboks på 66 liter, hvor mye kan en meske i den? Til 75 liter øl bør en vel ha ca. 18 kilo malt og 45 liter vann, går det?
Jeg synes det er greit å regne 4 liter pr kg. malt, da får du justert tempen med litt vann hvis du ikke treffer med en gang, så du trenger 18 Kg. x 4 = 72 liter mesketank,
mao. du skulle greie det med en 66 liter.
 
Det er godt mulig det går, men jeg tenkte jeg bare skulle si ifra om at volumet i kjølebagene regnes helt til toppen av lokket.
Altså er det ikke mulig å fylle 66 liter med veske i en 66 liters kjølebag. :noway:
 
Så vidt jeg husker har Richard her på forumet en link videre til egne bloggsider der man blant annet kan finne en kalkulator som gir svar på dette. Dvs. samlet volumbehov ut fra mengde malt og ønsket tykkelse på mesken.
 
Henning1 skrev:
Så vidt jeg husker har Richard her på forumet en link videre til egne bloggsider der man blant annet kan finne en kalkulator som gir svar på dette. Dvs. samlet volumbehov ut fra mengde malt og ønsket tykkelse på mesken.

http://brygg.blogspot.com/
Den kom ut med 60 liter med tykkelse 2,7 (58 med 2,5), det blir lite plass til justering hvis volumet i lokket må trekkes fra.
 
Bare husk at brutto volum (som kjøleboksen er merket med) ikke er det samme som netto, og så må man ha plass til å røre.
 
Tilbake
Topp