(Ikke brygging) Pære sider spørsmål

Hei!

Satte nettopp et pærecidersett (mangrove Jack) og klare selvfølgelig å gjøre noe feil, det er når det er lettest at man driter seg ut :p

Jeg tømte oppi flavor posen rett i karet før gjæring, regner med denne vil bli spist opp av gjæren, er det noen måte å redde dette på?
Er det mulig å få tak i den løst, så jeg kan tilsette før flasking?
 
Ok, det var synd. Han på bryggselv mente det var en søtning uten sukker, så trodde den ikke ville bli tatt av gjæren, men hvis du har erfart noe annet så er nok det mere riktig :(

Kjøpe nytt sett imorgen da...
 
Kommer til å la den gjære ut, har 4 ledige cornelius... Men kjøper et nytt sett imorgen, så vet jeg hva jeg ikke skal gjøre hvertfall ;)
 
Bare så jeg ikke sier noe feil. Det var to poser med i settet, en med noe aroma væske og en med kunstig søtningsmiddel. Det var i alle fall ned i eple sideren. Aromaen er den det er viktig å vente med til rett før tapping.
 
Når man ikke følger med, så skjer det sånn, hadde bare et lite håp om at noen visste om noe slik pære aroma for salg en plass..
 
Pærecideren jeg gjorde feil på ble ikke noe usmaker i, kanskje litt lite pæresmak, men skal sammenligne (ikke helt relevant kanskje) med eplecider imorgen når jeg tapper det.
 
Tilbake
Topp