IKT-NM i Hjemmebrygging 2016

Anders V.

Norbrygg-medlem
IKT_nm_liten.png


Vi gjentar tidligere års suksesser og inviterer igjen til IKT-NM i Hjemmebrygging 2016!

Ifjor var vi ca 45 bryggelag med totalt 64 brygg og ca 200 publikummere. Stemningen var høy og premiene fine.
Også i år må vi, av plasshensyn, begrense oss til 40-45 bryggelag, selv om vi gjerne kan ha flere brygg pr bryggelag.
Du kan ha med deg 1 medbrygger pr brygg. Ett brygg bør være tilsvarende ett fat (19 l) eller tilsvarende. Du kan gjerne servere fra flasker.

Når: Fredag 28.oktober
Hvor: Sandakerveien 24c Inng D11 (Hos Bouvet)
Hvem kan være med? Alle som jobber med IKT. (nei, jeg kommer ikke til å definere det nærmere…)

Vi konkurrerer i to klasser; Publikums Favoritt og Fagdommerkonkurransen.

For dømming i fagdommerklassen må man oppgi hvilken type øl man har prøvd å brygge, slik at dommerne har noe å dømme i henhold til.
Det er ikke innlevering på forhånd. Dommerne henter inn smaksprøvene på stedet.

I PublikumsFavoritt-delen er det som vanlig helt opp til publikum å stemme på det de liker (og forhåpentlig ikke bare den de kjenner). Avstemming foregår, som i fjor, via sms.

Påmelding for bryggere her: http://goo.gl/forms/ljNYUgDZuu
Du trenger en google-konto for å bruke denne påmeldingen. Hvis du har prinsipielle innvendinger mot å ha google-konto, så kan du sende meg en pm.

Når det gjelder publikumsbilletter, så legger jeg dem ut etter sommeren.

Se for øvrig www.facebook.com/iktnm

Hilsen
Anders
 
Hmm, trodde jeg hadde meldt oss på. Prøver igjen. Kommer det noen bekreftelse ved vellykket påmelding?
 
Det ser ikke ut som noen kommer til lide av mangel på øl i IKT-NM 2016 heller.
Status påmeldinger pr 24.aug er 38 bryggelag med til sammen 76 brygg!

Maks antall bryggelag er 45.

Deltakere pr 240816.JPG
 
Hei,
160 stk publikumsbilletter legges ut for salg onsdag 31/8 09:00. https://ikt-nm.hoopla.no/sales/iktnm2016/
De koster kr 200 + billettavgift kr 20.
Vi har dessverre ikke plass til flere, så det blir førstemann til mølla! :-D

PS. Med 80 påmeldte brygg, skulle det bli nok å smake på.
 
Sist redigert:
Blir det samme stemmesystemet som i fjor, Med SMS? i så fall, hva skjer hvis en gjest poster stemmekoden på feks Facebook? Helt uavhengig av om bryggeriet vet om det eller ikke? Just curious...
 
Blir det samme stemmesystemet som i fjor, Med SMS? i så fall, hva skjer hvis en gjest poster stemmekoden på feks Facebook? Helt uavhengig av om bryggeriet vet om det eller ikke? Just curious...
Da vinner antagelig det bryggelaget. :-D Med mindre det får usaklig mange stemmer. Det pleier å være ganske jevnt mellom bryggene i toppen.

Vi kunne jo vurdert å bruke Velsmakt. Er det noen som har erfaringer med den?
 
Da vinner antagelig det bryggelaget. :-D Med mindre det får usaklig mange stemmer. Det pleier å være ganske jevnt mellom bryggene i toppen.

Vi kunne jo vurdert å bruke Velsmakt. Er det noen som har erfaringer med den?

Jeg kan sikkert holde en halvtimes lektyre om fordeler og ulemper med ulike stemmesystemer. Jeg tror skryt av velsmakt ville tatt halve tiden.
 
Da er det dessverre (eller heldigvis) tomt for publikumsbilletter til IKT-NM. Alle 160 gikk i løpet av gårsdagen.
Husk at det er forbudt med svartebørssalg av billetter i Norge. :-D

Det er påmeldt 42 bryggelag pr nu og vi setter taket på 45.

For de som ikke fikk plass på IKT-NM kan jeg imidlertid varmt anbefale et annet strålende arrangement! Oslomesterskapet 2016 1.oktober!
https://forum.norbrygg.no/threads/oslomesterskapet-2016-01-oktober.34270/
 
Dersom det er noen som har publikumsbilletter til overs ønsker jeg å kjøpe!
 
Tilbake
Topp