Infeksjon

Sukk, skulle flaske stouten i dag, så ikke bra ut.
Ligner utrolig på infeksjon gitt. Kjipern!
Vet ikke hva som, er synderen. Sjokolade og humleposer ble lagt i fryseren noen dager i forveien, eikechipsen ble marinert i sprit.
Da blir det dassen neste da :/
DSC_1422.JPG
 
Sikker?

Fått anbefalt å legge zest og slikt i fryseren før. Har bare en erfaring og der gikk det greit.
 
Temmelig sikker på at fryseren skal drepe det meste ja. Men snakket med en av medbryggerene, og han hadde rørt litt i stouten, for sjokoladen lå så klumpet. Mest trolig fått infeksjonen da. Han sa at brygget så bra ut da det ble rørt. Enda rørepinnen ble vasket og desinfisert. Men men, får brygge nytt i morgen da.
 
Men det er vel en del bakterier som kun går i dvale, selv i fryser. Men de er vel ikke så vanlige å rote seg borti tror jeg? Hissige saker.

Den infeksjonen der så forøvrig rimelig heftig ut. Brunsnerk og det hele.
 
De fleste bakterier går i dvale i fryser'n, og blir ikke drept. De formerer seg heller ikke. Men når du da putter posen nedi, vil alle våkne til live..
 
Da lært jeg noe nytt da. Fra nå av blir det koking av humleposer. Men hva gjør dere når dere skal ha i f.eks sjokolade?
Og ja, den var meget hissig den infeksjonen. Var ikke mye tvil der nei gitt.
 
Sjokolade? Kakao ville jeg vel enten ha kokt i litt vann, eller kanskje ha rørt ut i noe nøytral sprit og latt stå der noen dager
 
Ja, for i dette tilfellet var det brukt en sjokolade med lav fettprosent. Prøvd og lage en kaffe stout med sjokolade og eikechips.
Ble anbefalt og ha i sjokoladen etter stormgjæringen.
Men da blir det nok og koke sjokoladen eventuelt kakaoen til neste gang.
 
Tilbake
Topp