Informasjon om innlevering av øl NM 2012

gustavf

Administrator
Det vil bli noen endringer i hvordan øl skal leveres inn til NM 2012. De viktigste endringene blir:
  • Det skal leveres inn 3 flasker av hvert øl (tidligere 4).
  • Forbedømming vil foregå i Oslo, Kristiansand og Trondheim. Klassene vil fordeles mellom om byene og ølene skal leveres i eller sendes direkte til de respektive byene.
  • Det vil være ei begrensning på maks 6 deltagende øl per brygger
 
Forbedømming i Trondheim:
Klasse C IPA
Klasse D Lys Ale

Forbedømming i Kristiansand:
Klasse A Lys Lager
Klasse B Mørk Lager

Forbedømming i Oslo:
Alle øvrige klasser
 
frode_skarstein skrev:
Flottings - jeg erindrer særdeles vagt at jeg har sett dette før. Så takk! :)

Neppe ;) Fordelinga ble foreslått første gang på lørdag og vedtatt i dag.
 
MudGun skrev:
Kva er adressene?

Adressene kommer samtidig med påmeldingsskjemaet. De er ikke 100% klare enda, da vi må sikre at postkontorene vi bruker klarer å ta i mot såpass mye pakkepost på kort tid.
 
Heisann:)

Lurte på om man i tillegg til de tre flaskene som leveres inn til NM, må holde av noen flasker til et eventuelt skandinavisk mesterskap skulle man gå seirende ut av konkurransen, slik som det har vært tidligere.
 
Tore André skrev:
Lurte på om man i tillegg til de tre flaskene som leveres inn til NM, må holde av noen flasker til et eventuelt skandinavisk mesterskap skulle man gå seirende ut av konkurransen, slik som det har vært tidligere.

Skandinavisk mesterskap er ikke endelig avklart, men vi regner med at det blir avholdt i år også. Det er altså lurt å holde av noen flasker om man mener man har håp om å komme langt opp på listene. Flaskene som skal til skandinavisk mesterskap behøver ikke være av samme type som til NM, da det uansett vil være kjent hvem som har gått videre og kravet til anonymitet er litt annerledes.
 
gustavf skrev:
Innleveringsfrist 1. mars.

Huff. Den siste ferien min kom veldig ubeleilig for planleggingen av årets NM :( Betyr dette at flaskene må være sendt 1. mars, eller at de må være sendt så tidlig at de blir levert av posten denne dagen?
 
AndersBolager skrev:
Huff. Den siste ferien min kom veldig ubeleilig for planleggingen av årets NM :( Betyr dette at flaskene må være sendt 1. mars, eller at de må være sendt så tidlig at de blir levert av posten denne dagen?

Det betyr at de må være levert på postkontor senest på torsdag.
 
Aleksander_B skrev:
Var litt for treg med å få flasket mitt brygg som skulle til NM.
Når skal ølet som sendes inn bedømmes?

Det kommer helt an på i hvilken klasse ølet ditt er. I år bedømmes det i Kristiansand, Oslo og Trondheim. I Oslo starter bedømmmingen tirsdag 6.mars. Høyst sannsynlig skjer forbedømmingen i uke 10 og 11.
 
Idag er altså siste sjanse for innlevering/innsending av øl til NM.

Elektronisk påmelding gjøres her:
http://norbrygg.wufoo.eu/forms/pamelding-til-nm-i-hjemmebrygg-2012/
Da får du tilsendt etiketter som festes med strikk rundt flaskene. På samme arket som etikettene står også adressen til hvor ølet skal sendes/innleveres (i år forbedømmmes det i Oslo, Kristiansand og Trondheim). Vær spesielt oppmerksom på sistnevnte, det er allerede flere som har levert øl hos Bryggselv som skulle vært sendt til Kristiansand/Trondheim.

Levering til Bryggselv må skje innen åpningstiden i dag; 08.30-16.30.

Sender du pakke i posten i dag må du også registrere pakken din her:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHNWTVFSUVEwMlhtWG0xMmtBMV9yWmc6MQ
Lurer du på noe vedr. NM:
http://norbrygg.no/index.php/alt-om-nm2012
 
Young skrev:
.
.
Levering til Bryggselv må skje innen åpningstiden i dag; 08.30-16.30.
.

Tror ikke dette er riktig. Jeg mener fristen var forrige torsdag (utvidet til fredag) I dag må det vel leveres på posten?
 
Tilbake
Topp