Innkjøp av utstyr i USA

øyvindg

Norbrygg-medlem
Hei
Hadde en nabo på testing av 7 sorter i julen, etter 3 sorter var han klar på at mikro bryggeri må alle ha !!.
Han er for tiden er utestasjonert i Houston, tenker da å kjøpe bryggeri i USA og senere ta det med hjem til Norge. 
Er det noen som har erfaring med dette, volt er jo en ting. Men hva med fat og koblinger. Vi er vel ikke kompatible med verken gjenger eller annet....

Ellers skulle jeg gjerne hatt noen anbefalinger på butikker over there ?

hilsen Øyvind
 
Austin Homebrew Supply er og bra. Skulle tro det finnes butikker i Houston han kan besøke.

Det er masse ting man kan kjøpe i USA, men på enkelte varer kan gjenger e.l. være et problem. Jeg dumma meg ut på en hastebestilling og kjøpte oksygenregulator fra Morebeer. Den passer ikke til vanlige norske flasker, så de penga er muligens tapt..
 
Sigbjørn L skrev:
Austin Homebrew Supply er og bra. Skulle tro det finnes butikker i Houston han kan besøke.

Det er masse ting man kan kjøpe i USA, men på enkelte varer kan gjenger e.l. være et problem. Jeg dumma meg ut på en hastebestilling og kjøpte oksygenregulator fra MoreBeer. Den passer ikke til vanlige norske flasker, så de penga er muligens tapt..

Jeg kan lage en overgang om du trenger!
 
Fossdal skrev:
Sigbjørn L skrev:
Austin Homebrew Supply er og bra. Skulle tro det finnes butikker i Houston han kan besøke.

Det er masse ting man kan kjøpe i USA, men på enkelte varer kan gjenger e.l. være et problem. Jeg dumma meg ut på en hastebestilling og kjøpte oksygenregulator fra MoreBeer. Den passer ikke til vanlige norske flasker, så de penga er muligens tapt..

Jeg kan lage en overgang om du trenger!

Jøss, for et forum! Jeg sier ja, tusen takk til det :) Den jeg fikk er av denne typen http://morebeer.com/products/oxygen-regulator-disposable-tanks-wbarb.html og jeg skulle helst ha brukt den med en av disse http://www.jula.no/oksygenflaske-218532

Bare for å forsikre meg  - det er trygt, altså ingen eksplosjonsfare e.l. ? Beklager paranoiaen :D
 
Om du er skikkelig keen på å lage overganger har jeg en regulator med yoke kobling(klokobling) hadde likt å koble til en  som jeg hadde likt å koble til en CO2flaske med vanlige norske gjenger.
Det er en utfording....
 
Hei igjen! Ja jeg lager lett en overgang om det ikke er i handelen. Da trenger jeg arbeidstegning, eller i alle fall opplyst nøyaktige dimensjoner. Camlock er ikke noe problem, går ut fra at det er male enden det er snakk om?
 
jeg har en tut i fra en gammel flaske om det kan gjøre nytten. Den andre enden skal jo kobles til vanlig norsk co2 flaske
 
Å handle utstyr i USA er stort sett problemfritt. Selv har jeg valgt å handle det meste i amerikanske dimensjoner. På den måten er det enkelt å bruke eBay e.l. når du trenger flere deler. Amerikanske gjenger: NPT og rørdimensjoner i tommer. Det er vanlig å bruke 1/2" gjenger i små hjemmebryggerier. Disse skal visst gå greit sammen med europeiske gjenger (BSP) i samme størrelse da vi opererer på lavt trykk. I andre størrelser er det mer problematisk.

Edit:
Har selv handlet fra brewhardware.com (anbefales!), NYbrewsupply og diverse kinesiske på eBay som "Fashion639" etc.
 
Tilbake
Topp