Instalasjon av RasberryPints

Holder på med ny tappelinje med 6 kraner og glykol kjøling. Skal i den forbindelsen ha Rasberrypints med flowmeter på 24 tommer pc skjer over tappe tårn.
Det jeg sliter med er å få instalert RP, er helt ubrukelig på linux og Rasperian... på meg så virker det som at jeg har en for ny RB for om jeg slavisk følger instruktionene fra denne http://raspberrypints.com/build-flow-meters/
så får jeg ikke slått av hvile modus på skjerm og slikt og jeg får heller ikke til å laste ned fra github... hadde jeg hatt hår er jeg brennsikker på att jeg hadde blitt blond...
Noen som har litt insikt som kan ta seg tid til å finne en teskje og gi meg noe lærdom?

På forhånd takk
 
Du måtte starte nerdeprosjekter uten å være nerd da... :p Kan du ikke finne en fyr med briller i nærområdet som kan fikse dette for deg?
 
Ja du sier noe... bruker briller foran pcen i det minste... men ikke att det hjelper noe som helst. Er jo ikke akuratt urbane støk jeg bor i, så hvor fanden finner mann nerd der ungdommen er mest intresert i å kjøre traktor eller moped...
Har kjøpt meg e-book på amazone om pi... får lese til øye blir stort og vått
 
Om du har annen hardware enn det som siktes til i oppskriften så kan jo det være en lead da. Har de ikke et forum eller no du kan spørre i?
 
Har lenge tenkt på den der, men siden jeg er like god i å lage kretskort som trådstarter så venter jeg på kickstarter projektet som kommer
 
joda, hombrewtalk er det nok mye hjelp å få... tenkte jeg skulle starte litt mer lokalt med ett språk jeg er nesten 100% sikker på jeg forstår..
Men gir meg ikke... skal få til dette.. om det så skal koste meg hele friperioden.
Fryseren er klar, tappelinjen likeså og tappetårnet ble oljet/beiset idag. Straks "6 beer on tap" i stua... Og ja, jeg er singel til Dovre faller....
 
Holder på med ny tappelinje med 6 kraner og glykol kjøling. Skal i den forbindelsen ha Rasberrypints med flowmeter på 24 tommer pc skjer over tappe tårn.
Det jeg sliter med er å få instalert RP, er helt ubrukelig på linux og Rasperian... på meg så virker det som at jeg har en for ny RB for om jeg slavisk følger instruktionene fra denne http://raspberrypints.com/build-flow-meters/
så får jeg ikke slått av hvile modus på skjerm og slikt og jeg får heller ikke til å laste ned fra github... hadde jeg hatt hår er jeg brennsikker på att jeg hadde blitt blond...
Noen som har litt insikt som kan ta seg tid til å finne en teskje og gi meg noe lærdom?

På forhånd takk

Jeg kan gjerne hjelpe deg, men jeg trenger definitivt litt mer informasjon enn hva du oppgir i innlegget ditt. Kunne du skrevet noe om spesifikke feilmeldinger og slikt?

Hvordan prøver du for eksempel å skru av hvilemodus? Så vidt jeg vet er den rette måten i nyere versjoner av Raspbian med PIXEL desktop følgende:

# Åpne LightDM sin konfigurasjonsfil
$ sudo nano /etc/lightdm/lightdm.conf
# Legg til/modifiser følgende seksjon i filen:

[SeatDefaults]
xserver-command=X -s 0 -dpms

# Lagre endringene dine med Ctrl+X og bekreft med Y
 
Det setter jeg stor pris på. Jeg skal sette meg ned og prøve å finne ut hva jeg trenger hjelp til... er så helt lost at jeg ikke skjønner hva jeg sliter med.
Skal bare få tappetårnet ferdig og øl i krana så spør jeg i vei skal du se
 
Tilbake
Topp