Installere Rapt Pill

JAMBO picobryggeri

Norbrygg-medlem
Har investert i Rapt pill, men sliter med å få det opp og gå.
Har fått koblet til wifi og registrert meg på appen. Men sliter med registrering av "pillen" i appen. Fant vel akkurat mac-adressa, men finner ingen kode. "Pillen" godtar kun 2,4 (mhz?), men jeg har Altibox som automatisk skal svitsje mellom 2,4 og 5. Noen gode forslag?
 
Kan ikke svare direkte på pilla di, men Altibox svitsjer ikke mellom 2,4 og 5 meg bekjent. Den sender på begge to hele tiden, det er mottakeren som svitsjer mellom 2,4 og 5 basert på mottakerforholdene. Om pilla bare godtar 2,4 så holder han seg der konstant, Altibox sender hele tiden.

Noen ganger kan det dog lønne seg å restarte routeren.
 
Kan ikke bidra med så mye selv, men det er ikke et helt ukjent problem for brukere, den beste hjelpen tror jeg du får på RAPT User Group på fjæsboka om du har det :)
 
Da har jeg fått den opp og gå. Slet med å skjønne logikken i oppsettet. Men etter å ha sett videoen (flere ganger) og prøvet frem og tilbake flere ganger gikk det. Noe av det jeg slet med var at jeg absolutt av en eller annen grunn skulle koble han opp mot seg selv istedet for "huswifien". Da fikk jeg verken Mac-adresse eller kode. Når jeg innså tabben og fikk koblet riktig, fikk jeg begge deler og kunne registrere på i Rapt-appen. Klarte også å kalibrere Pillen når jeg bare forsto opplegget. Litt tungvint at en skal forholde seg til to systemer og menyer. Kalibrering og slikt burde kunne gjøres i Rapt-appen.
 
Da har jeg fått den opp og gå. Slet med å skjønne logikken i oppsettet. Men etter å ha sett videoen (flere ganger) og prøvet frem og tilbake flere ganger gikk det. Noe av det jeg slet med var at jeg absolutt av en eller annen grunn skulle koble han opp mot seg selv istedet for "huswifien". Da fikk jeg verken Mac-adresse eller kode. Når jeg innså tabben og fikk koblet riktig, fikk jeg begge deler og kunne registrere på i Rapt-appen. Klarte også å kalibrere Pillen når jeg bare forsto opplegget. Litt tungvint at en skal forholde seg til to systemer og menyer. Kalibrering og slikt burde kunne gjøres i Rapt-appen.
Du har begge frekvensene gående? Jeg har også Altibox og holdt på i timesvis før jeg fikk min til og virke. Slo av 5hz, og da fikk jeg den oppe og gå. Men det var kanskje en tilfeldighet.
Har tenkt og kjøpe en til, men vet ikke om jeg orker frustrasjonen en gang til
 
Du har begge frekvensene gående? Jeg har også Altibox og holdt på i timesvis før jeg fikk min til og virke. Slo av 5hz, og da fikk jeg den oppe og gå. Men det var kanskje en tilfeldighet.
Har tenkt og kjøpe en til, men vet ikke om jeg orker frustrasjonen en gang til
Som en skrev lenger oppe, så går Altibox på begge frekvenser. Det er Pillen som velger sin frekvens. Jeg har ihvertfall slik at begge frekvensene går likt/parallelt. Jeg sleit lenge, men når jeg forsto hvordan det virka så gikk det greit. Så det er ikke umulig at jeg kjøper en til:)
 
Jeg har to slike, men ikke brukt de ordentlig enda. Er FB-siden det beste stedet å begynne?
Tenker å bruke mobilt bredbånd, for wifien i huset rekker ikke bort til låven.
 
Tilbake
Topp