Interesse fellesbestilling utstyr fra Kina

Eduard

Norbrygg-medlem
En nederlandsk hjemmebrygger har nylig flyttet til Kina, hvor han har oppdaget at han kan få tak i interessant utstyr til hjemmebrygging. Dette gjelder bl a pumper, termostater, PID-kontrollere, platekjølere og koblinger. Prisene er visst gunstige i forhold til Nederland, og det gjelder sikkert i enda større grad for oss her i Norge.

Se her for noen bilder av varene han allerede har skaffet seg: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,16413
Hvis det er nok interesse (meld gjerne ifra her i tråden, ikke via PM) så kan jeg høre med ham om han er interessert i å sende varer til Norge.
 
Slike pumper brukar eg, IWAKI heiter mine. Kansje dette er "kina-kopi" eller kansje det er der dei eigentleg blir laga. Ser heilt like ut på bilda iallefall.
 
temp-kontrolleren er nesten identisk med stc-1000 fra ebay til under 200 nok levert på døra.
fant koniske gjæringstanker fra kina på nettet til fin pris for litt siden DET hadde vært interesant det  ;D
pumpa er også av interesse
 
Bra med forslag, keep it coming! Jeg har jo bare sålangt sett et begrenset vareutvalg, av ting han selv har kjøpt. Men det virker som om han har lett for å finne ting som er av interesse uten at han selv nødvendigvis har dem. Forresten så meldte han meg nylig at det er aktuelt å sende varer til Norge. Han tar ingen fortjeneste på kjøp og videresalg sa han, så det er jo hyggelig.
 
Vi kunne tenkt oss et par pumper og en platekjøler, og kanskje noe småtteri  ;D
 
Pumpe hadde vært fint! Hvor mye måtte han ut med for den?
EDIT: Aha! Nå så jeg det. 35 Euro. Absolutt interessant!  ;D
 
Har prøvd å inventarisere hva han allerede har skaffet selv, og kom frem til følgende oversikt.

rrm7ud.jpg

Termostatstyring (både varme- og kuldekilder), inkl temp-føler med 1,5 m kabel. € 9


o752dg.jpg

Pumpe: magnetic pump MP-20, maks. 27 L/min, 3 m høydeforskjell. € 35


2ahs8dh.jpg

Pumpe: magnetic pump MP-6, maks. 11 L/min, 1,5 m høydeforskjell, 6Watt, sikkert billigere


2u7alcg.jpg

Platekjøler: €25 for 25 plater (€20 for 15 plater). Rustfritt stål.


m9q15u.jpg

Bryggekjele (venstre): rustfritt stål, 98 ltr: € 22
Gjæringstank: 60L rustfritt 304, dobbelte vegger med isolasjon, kan kjøles, finnes også uten kraner: € 40


1zdt547.jpg

Noen koblinger og ventiler, pris ukjent.


21mx5d3.jpg

Falsk bunn (uten hull), 1 mm Rustfritt 304. pris ukjent.


vrasli.jpg

Shuangmai bitterhumle, per 5 kg. Pris ukjent.
 
magne1972 skrev:
temp-kontrolleren er nesten identisk med stc-1000 fra ebay til under 200 nok levert på døra.
fant koniske gjæringstanker fra kina på nettet til fin pris for litt siden DET hadde vært interesant det  ;D
pumpa er også av interesse

Jepp - det er interessant - hva var prisen du kom over? Har du en URL?
 
Jeg kan være interessert i en flaskefyller med plass til 2 eller 3 flasker. Jeg har lånt en slik en, da klarte jeg alene å flaske 100liter på en time, men den kostet 10 000 kr i England :-(

Jeg er også på utkikk etter gjæringstanker. Tenk om det finnes en temperaturstyrt conisk gjæringstank (100-200liter) som ikke er for dyr.
 
Et par pumper og en eller to PIDer må vel være greit. :skitbra:

Når tenker du at du skal forsøke deg på bestilling?
 
En flaskevasker eller gjæringstank (konisk?)  kan jo være aktuelt.  Vil bort fra å gjære i 30l plastbøtter.
 
Her er flere ting som kan være av interesse.
Men i og med at vi er en gjeng som brygger sammen, og dermed deler på utgiftene, må det avklares med resten.
Jeg er også derfor interessert i å vit eom det er noen ide om bestillingstidspunkt, slik at jeg rekker å avklare med resten av gjengen.

Ellers: Kjempebra tiltak :)

Øystein,
www.barebrygg.no
 
Jeg har ingen bestillingstidspunkt ennå, avventer et svar fra ham i Kina først og fremst. Har også spurt ham om prisen til de sakene over som ikke er merket med pris, samt koniske tanker. Jeg sier ifra når jeg får vite mer. :)
 
Et par små koniske tanker (er ganske fastlåst til 20-25 liters batcher med 20l Speidel) hadde vært veldig interessant!

Veldig bra tiltak, forresten!
Både du og særlig kameraten i Kina burde ta litt for jobben med å formidle og organisere dette hvis det blir noe av. Er nødvendigvis litt jobb å skaffe og videresende alt dette utstyret!
 
beefeater skrev:
Et par små koniske tanker (er ganske fastlåst til 20-25 liters batcher med 20l Speidel) hadde vært veldig interessant!
Slenger meg på denne, det hadde vært moro med noen sånne.
 
Konisk gjæringstank i rustfritt med stativ, to stk om pris/kvalitet står i stil

EDIT: 60l er passe for meg
 
Ei pumpe og en sånn PID-controller kunne vært av interesse.
Har begynt å tenke på å lage meg et sirkulasjonsystem i meskekaret.
Egil B.
 
Bare en tanke/advarsel: Det som er avbildet her i tråden er vel ikke en PID-controller som sådan. Dette ser ut som de regulatorene vi kjøpte fra ebay for en måned siden, og de fungerer jo stort sett på samme måten, men de har ikke de utgangene du gjerne vil ha ved PID. Denne har antagelig en utgang for varme på/av og en for kjøling på/av. En PID har utgang for SSR og mere til, og denne får antagelig problemer med å styre en sådan.
Løsningen er imidlertid nær. På ebay får du kjøpt PID-conrtrollere fra HongKong, svært billig. Disse HongKong-folka sender også gjerne portofritt og med fake lav pris påskrevet. Rett i postkassa uten unødig heft!
 
Tilbake
Topp