Invitasjon til Ølsmaketreff i Trondheim, fredag 1. juni

tobiasjk

Norbrygg-medlem
Hei!

Lauget vil med dette invitere til Ølsmaketreff i Trondheim, fredag den 1. juni! Arrangementet vil vare fra klokken 18:30 til 23:30, og vi kan by på følgende spennende program:

  • 18:30 - Dørene åpner
  • 19:00 - Lynforedrag av Anders Christensen: DMS - hvor kommer det fra, hva smaker det og hva forsterker/reduserer det?
  • 19:15 - Lynforedrag av Arne Martin Aurlien: Det Episke Bryggeri - oppskriftsformulering og erfaringer med utstyr og bryggeprosesser
  • 19:30 - Ølpresentasjon
  • 20:30 - Åpent bord
  • 23:30 - Dørene stenger

Litt mer info om lynforedragene:
Vi er så heldige at vi har fått to premierte og meget kunnskapsrike hjemmebryggere til å holde hvert sitt lynforedrag om hjemmebrygging! Anders Christensen skal prate litt om DMS, mens Arne Martin Aurlien skal prate litt om erfaringer rundt brygging sammen med Det Episke Bryggeri!

Litt mer info om ølpresentasjonen:
Inntil seks bryggere får ti minutter hver til å presentere et hjemmelaget brygg for forsamlingen. Forsamlingen får deretter smake på brygget, og kan gi direkte tilbakemeldinger. Dette kan være en super anledning til å for eksempel spørre dine kolleger om tips og råd, eller rett og slett vise fram noe du er veldig stolt av! Denne presentasjonsrunden vil som sagt være begrenset til inntil seks bryggere, så send meg gjerne en PM, epost eller SMS hvis du ønsker å holde en slik presentasjon.

De siste par timene av treffet blir rundt åpent bord, der vi rett og slett smaker på hverandres øl, prater sammen, utveksler erfaringer og ideer, og blir litt bedre kjent!

Stedet for kvelden er Innherredsveien 61D på Buran - inngang fra Aslak Bolts Gate, i et rødt murbygg (det står Initio på ringeklokka). Arrangementet har plass til maks 14 personer (pluss foredragsholderne), så det kreves påmelding for å kunne være med. Det vil bli enkel servering av diverse snacks, kjeks og loff. Det koster ingenting annet enn at du selvsagt bør ta med deg noen hjemmelagde øl som du ønsker at vi andre skal få smake på. :)

Påmelding til arrangementet og eventuell presentasjonsrunde, sendes til meg enten som PM her på forumet, epost til tjk@imagonia.org, eller som SMS til 930 39 160.

Vel møtt!

Edit: Det er selvsagt 1. juni det er snakk om.
 
Det er vel juni du mener? (1. juli er søndag).

Håper jeg og madammen får stille, må bare sjekke kalenderen.
Flott det skjer noe ølsosialt!
 
Veronica skrev:
Blir det folksomt eller Tobias?

Tjobing!

Litt lite aktivitet, indeed! Jeg satser på at det er fordi det har vært langhelg, og at folk hiver seg rundt og melder seg på dette fabelaktige arrangementet! :D

Det er seks påmeldte så langt, og enda godt med plasser ledig. Kom, kom! :skitbra:
 
Hoi!

Bra initiativ. Er litt usikker på om jeg får det til, men skal gjøre et ærlig forsøk!
 
Don't worry, hvis dette blir en suksess så satser jeg på å ha slike smaketreff et par-tre ganger i halvåret. :)
 
Hvis det er ledige plasser, og mulighet for det, melder jeg på min over gjennomsnittslig ølintresserte frue også :D
 
Heisann godtfolk!

Det nærmer seg med stormskritt, og jeg håper dere gleder dere like mye som jeg gjør! Det er dog fremdeles ledige plasser, så om dere kjenner noen som kan ha glede av å være med, eller du er en av de som enda ikke har meldt seg på, send meg en pm/epost/sms! Mer info står i den første posten i tråden!  :skitbra:

-- Tobias
 
Hei

Jeg har ikke muligheten til å komme selv, men har sendt ut info på lista til lauget. Håper det er noen der som er gira på å være med.

Veldig bra tiltak forresten Tobias.
 
Tilbake
Topp