ipa med sitrus

Pål Heide Kielland

Norbrygg-medlem
har en ipa i støpeforma. Amarillo og citra i kok og mosaic og citra som tørrhumling. Har noe tørket sitronskall og appelsinskall liggende og leker med tanken om å tilsette disse de siste minuttene av koken for å forsterke situspreget. Yeah or nay?
 
Tilsett knuste korianderfrø i koken. Det med skall vet jeg selv lite om så kommenterer ikke noe på det. Mosaic vil forøvrig fjerne fokus fra citrus, den er tung og ikke citrus.
 
Takk for tips, har korianderfrø liggede så det passer bra. Vurderer en smash med mosaicen senere, mulig den blir spart til det

Hvis du vurderer en smash med mosaic, og vil lage et annet øl med citrus, så ville jeg droppet mosaic'en fra citrusen og brukt den i mosaic'en. Mosaic klarer å bære en single hop uten spørsmål stilt, men den vil som sagt forpurre litt i citrus-greiene dine.
 
Hvis du vurderer en smash med mosaic, og vil lage et annet øl med citrus, så ville jeg droppet mosaic'en fra citrusen og brukt den i mosaic'en. Mosaic klarer å bære en single hop uten spørsmål stilt, men den vil som sagt forpurre litt i citrus-greiene dine.
takk for tips :)
 
Kronprinsen og nr 2 i arverekka som foretrekker skvip (rusbrus etc) framfor godt øl. Må forsøke å lokke de over på den lyse siden. Tror en sitrus-ipa kan være et greit redskap til akkurat det
 
Kronprinsen og nr 2 i arverekka som foretrekker skvip (rusbrus etc) framfor godt øl. Må forsøke å lokke de over på den lyse siden. Tror en sitrus-ipa kan være et greit redskap til akkurat det

Hvis det er et konverteringsprosjekt så bør du kanskje også tenke på kroppen i ølet. Rusbrus er vel tynt, men klissete?
 
Tilbake
Topp