• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Iwaki pumpe selges for kr 0,-

Espen Unnvik

Norbrygg-medlem
Nå er dere sikkert dritt lei denne typen tråder  :bank2: :bank2:, så dette blir den siste.

Gir bort Iwaki pumpe.
Den har vært pent brukt i noen år, men har de senere årene bare vært lagret.
Pumpen er 110V, men leveres med trafo, ferdig koblet, klar til bruk....Har lagt ved noen fittings for ulike slange diametre. (Blickman koblinger ).
Har lagt ved bilde av den, den ligger nå ved inngangsdøren.

Reglene er som følger:

1. Ikke send PM eller ta kontakt på annen måte.
2. Pumpen ligger ved inngangsdøren min i Øvre Sædalsveien 115, 5099 Bergen......ta pumpen å stikk.....Ungene sover, så vennligst ikke ring på.
3. Førstemann til møllen.....
4. Jeg poster her når den er borte.....(Hvis noen vil ha den da...)
5. IKKE KJØR I FYLLA....det er den ikke verd.....
 

Vedlegg

  • IMG_2621.JPG
    IMG_2621.JPG
    1,1 MB · Sett: 629
Har demontert pumpen i dag, den er god som ny......
Har kjørt den med vann også, så vet at den fungerer som den skal.
 
Åååååååååååååh. Husker den gangen jeg bodde i allegaten. Hadde sykla det jeg var kar for om jeg hadde bodd der fremdeles. Dessverre var det ingen som kunne hjelpe meg i dag. Blir vel i lengste laget å kjøre over fjellet for denne..
 
jupp :)

Gleder meg til å teste den ut!

Hadde akkurat åpnet en øl når jeg så denne - men jeg har heldigvis snille bekjente ikke langt unna deg :)

Takk!
 
Som den heldige "henter" av pumpen har jeg noen spørsmål :)

Vi tenker å bruke pumpen til å sirkulere under mesking. Men kan den også brukes til å hente vørteren fra gjæringsdunk til omstikkingskar (hvor vi tilsetter sukkerlake) - for å slippe å bruke hevert? Vil det går raskere/tregere?

Gleder meg stort til neste bryggekveld - har inntil nå sittet med litermål i en time for å få kontinuerlig sirkulasjon på mesken :)
 
Ørnegård skrev:
Som den heldige "henter" av pumpen har jeg noen spørsmål :)

Vi tenker å bruke pumpen til å sirkulere under mesking. Men kan den også brukes til å hente vørteren fra gjæringsdunk til omstikkingskar (hvor vi tilsetter sukkerlake) - for å slippe å bruke hevert? Vil det går raskere/tregere?

Gleder meg stort til neste bryggekveld - har inntil nå sittet med litermål i en time for å få kontinuerlig sirkulasjon på mesken :)

Kanskje......ettersom jeg er nervøs for oksidering og mye skum har jeg aldri prøvd.
 
Ørnegård skrev:
Som den heldige "henter" av pumpen har jeg noen spørsmål :)

Vi tenker å bruke pumpen til å sirkulere under mesking.

Det er dette pumpen er god på.....men du må selvsakt ha en kran ved utgangen av pumpen slik at du kan justere ned flow.
 
Har kulekran ja :)

Om jeg forstår det rett, så a) er det er ingen regulator på selve pumpen - den går for full maskin uansett og b) den har ikke vondt av å ikke få full mating av væske under drift?

Tenkte å gå i kjelleren å teste den nå!  :skitbra:

EDIT: Kran ved utgangen av pumpen!  :jaha:

Jeg tenkte først på kranen på BB30 - men man struper altså ikke flowen med den.

Jeg har en sånn hevertkran (http://www.bryggselv.no/products/stoppekran-til-hevert-stor) - vil den være kraftig nok - eller må jeg anskaffe en skikkelig kran på ut-siden? Monterer jeg kranen i såfall rett på pumpen?
 
Ørnegård skrev:
Har kulekran ja :)

Om jeg forstår det rett, så a) er det er ingen regulator på selve pumpen - den går for full maskin uansett og b) den har ikke vondt av å ikke få full mating av væske under drift?

Tenkte å gå i kjelleren å teste den nå!  :skitbra:

EDIT: Kran ved utgangen av pumpen!  :jaha:

Jeg tenkte først på kranen på BB30 - men man struper altså ikke flowen med den.

Jeg har en sånn hevertkran (http://www.bryggselv.no/products/stoppekran-til-hevert-stor) - vil den være kraftig nok - eller må jeg anskaffe en skikkelig kran på ut-siden? Monterer jeg kranen i såfall rett på pumpen?

kranen fra bryggselv vil nok fungere fint, påenget er at man struper etter utgang av pumpen, ikke før inngang av pumpen.
 
Bjarte H skrev:
Denne pumpen er det beste kuppet jeg har sett på norbrygg tror jeg. Heldige Øystein!  :skitbra:

Var ikke særlig langt unna å bestille pumpeløsningen til BB30 (http://www.olbrygging.no/ol-butikken/index.php?route=product/product&product_id=85) så det kunne ikke passet bedre ;D

Bare synd det ikke er tid til å brygge igjen før etter ferien. Da skal vi brygge porter og før det skal slanger og kran være på plass for en testkjøring :)

Skal se om jeg da kan få lagt ut noen bilder når den er ferdig montert og i bruk!
 
Tilbake
Topp