John Guest på Biltema?

Bjarte H

Dommer
Det ser ut til at Biltema har vannkoblinger ala John Guest for 15mm rør. Kan være til glede for de som skal koble slange på kjølespiral, HLT el. I og med at den er testet av SINTEF holder den kanskje mål også  :)

86-6001_m.jpg

http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Ovrig/Vannledningsystem/
 
Hoi, hoi! Passer helt opptil 85grader Celsius! Og dem har rør som passer også!  :ilike:

Nå er det tilbake til tegnebordet igjen.
 
Jeg har bare unntaksvis fått John Guest-koblinger tette. Møkk!
Kanskje det bare er meg?
 
Jeg har ikke hatt noen problemer med John Guest. Det brukes over en lav sko på alt mulig av vanntilkoblinger. Sist jeg så det var på en industrirobot med verktøy som drives av trykkluft  ;D
 
brukes som koblinger på bremsesystem for lastebil også så det bør gå an å få det tett med slike koblinger
 
Er det den plasttypen som vi bruker i brygging som brukes til lastebilbremser? Det nekter jeg å tro!
De John Guest-koblingene jeg har vært borti, er disse plastgreiene med noen mothaker i stål inni,som gjør at du stikker inn en plastslange, og der sitter den! Men den sitter ikke verre enn at du fint kan rive den ut med hendene. Derfor min skepsis til bremsesystemer av denne sorten!  ;D
Dessuten må slangen kuttes helt vinkelrett før du stikker den inn, den eneste tettingen er at den står 'mot' noe, og altså holdt på plass av noen mothaker på ca 1mm.
Svært skeptisk til lufttrykk på dette, og! :jaha:
 
Hvis det ikke finnes en o-ring inni på hver side av koblingen din er det ikke rart at det er vanskelig å få tett :) Rør fungerer best, men hos meg har det fungert greit med noen slangetyper også. Dvs. at jeg ikke klarer å rive slangen ut når jeg trekker passe hardt.
 
Tilbake
Topp