Jula 15 liters bøtte som gjæringsdunk?

René

 
Hei,

Kom over denne bøtten på Jula i går, veldig grei til å måle opp vann til mesking. http://www.jula.no/botte-15l-164010 Noen som vet om denne også kan brukes som gjæringskar? Det følger lokk med. Det står ikke opplyst noe på siden om det er food-grade etc.

Mvh.
René
 
Jeg tok en titt på denne da jeg var på Jula igår, og den var laget i PP-plast.. Så da burde den være ok
 
René skrev:
Hei,

Kom over denne bøtten på Jula i går, veldig grei til å måle opp vann til mesking. http://www.jula.no/botte-15l-164010 Noen som vet om denne også kan brukes som gjæringskar? Det følger lokk med. Det står ikke opplyst noe på siden om det er food-grade etc.

Mvh.
René

Vil nok ikke tro at du får noe konkret svar fra Kundeservice på dette spørsmålet  :nosmile:
vil ikke tro at det skal være noe problem å bruke denne bøtta som gjæringskar, da den e beregna til å oppbevare mat/frukt i..
jobber selv på en Jula butikk, men har ikke sett denne inne i vår butikk, så er usikker på kvaliteten på plasten med tanke på eventuelt å ha kokende vann i den..

MIN konklusjon er at denne fint kan brukes til gjæringskar :)
 
Hva med disse Labb-dunkene fra Felleskjøpet? Er fra gård og har alltid hatt hunder, så disse har vi haugevis av. Hadde vært kjekt om det hadde vært mulig å bruke disse til noe innenfor brygging.
 
Takk for svar. Tror jeg kjøper inn et par til av disse for å bruker de til å splitte 25 liters batcher.  :brygging:
 
Noe gammel tråd, men jeg kjøpte 3 slike med lokk tidligere i år. Disse er i foodgrade PP plast, bilde av gaffel og glass på undersiden av både bøtte og lokk.

Har brygg i 2 av bøttene også slo det meg at jeg egentlig burde hatt enda en til omstikking i tillegg til den jeg har starsan i nå. Kommer ikke opp på søk lenger og på produktsiden står det utsolgt, så mulig de har sluttet med disse. Ergelig ettersom det var supre dunker til uslåelig pris!
 
Jeg er klar over de lenkene, men produktet er ikke tilgjengelig lenger, ingen som har det på lager virker det som. Det er kun lokket man kan finne ved å bla i produktene på siden.

Sendte en epost, så får vi se hva de sier.
 
Sjekket med Jula - de har den enda. De syntes det var hyggelig at vi hjemmebryggere satte pris på produktene deres.

Ok, jeg har forsøkt diverse varehus, men kommer bare opp som utilgjengelig.

Takk for tipset, jeg får sjekke det nærmere på den lokale sjappa!
 
Jeg snakket med Jula - de sa det var en feil på datasystemet deres. Det er mulig at dette er ett produkt som er på vei ut. Jeg spurte om hvor mange som var igjen i Stavanger. Det var 9 stk - veldig lite altså.
 
De hadde på Jula i Sandvika også, men morsomt nok var det bare 1 lokk igjen. Er fortsatt 5-6 bøtter der etter hva jeg kunne se, men jeg tok det siste lokket.

Karen i kassa kommenterte at det alltid var manko på lokk, noe som er rart ettersom folk sjelden trenger bare lokket og de alltid tar inn like mengder. Jeg ser for meg at noen fått flere lokk på kjøpet, ikke så lett å se alltid når flere henger sammen.
 
Tilbake
Topp