Jungeltelegrafen calling!

Noen tips om hvor man får kjøpt denne i Oslo?  Gjerne Oslo syd.

Sent from my HTC One using Tapatalk
 
Thomas D skrev:
Er den bedre på boks? Eller billigere pga emballasjeavgift? :)
Alt smaker bedre på flaskealuminium setter smak er nå min mening.(nyt det mens dere kan for om noen år er det slutt på flasker)
Ja det er billigere for bryggeriene å bruke boks pga. slipper å ta imot pant,ha lager for pant og vaske panten
 
Kim O.J. skrev:
Noen tips om hvor man får kjøpt denne i Oslo?  Gjerne Oslo syd.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Meny på Alna, Roma brusfabrikk (til tider) og noen ganger hos meny på ringen. Alltid på alna.
 
Gahr skrev:
Holder seg friskere, siden boksen er lystett. Boks ruler.

+1

Og så kan man ta den med seg på fjelltur!

Jærbrygg skrev:
Thomas D skrev:
Er den bedre på boks? Eller billigere pga emballasjeavgift? :)
Alt smaker bedre på flaskealuminium setter smak er nå min mening.(nyt det mens der kan for om noen år er det slutt på flasker)
Ja det er billigere for bryggeriene å bruke boks pga. slipper å ta imot pant,ha lager for pant og vaske panten

Iom. at alle aluminiumbokser (også brusbokser) har en syntetisk coating inni så er det mer aktuelt å sammenligne boks med en lys- og lufttett plastflaske.
 
Jærbrygg skrev:
Thomas D skrev:
Er den bedre på boks? Eller billigere pga emballasjeavgift? :)
Alt smaker bedre på flaskealuminium setter smak er nå min mening.(nyt det mens der kan for om noen år er det slutt på flasker)
Ja det er billigere for bryggeriene å bruke boks pga. slipper å ta imot pant,ha lager for pant og vaske panten

Moderne bokser setter ikke smak, det er rett og slett ikke riktig. Hvis du ikke drikker rett av boksen og smaker kanten på metallet... Bokser er lettere (mindre transportkostnader) og beskytter mot lys. Plastflasker er ikke helt tette, så de er egentlig ikke sammenliknbare.
 
Notert som mulig masteroppgave  ;) ;D

Måtte ha vært med krympeetiketter (plast). Trykk på boks trenger nok større volum.
 
Jepp. Tror forøvrig at tilgang på flasker som vi har nå, sakte men sikkert vil forsvinne. Har gjerne ølet mitt på boks jeg.

--
 
Gahr skrev:
Moderne bokser setter ikke smak, det er rett og slett ikke riktig. Hvis du ikke drikker rett av boksen og smaker kanten på metallet... Bokser er lettere (mindre transportkostnader) og beskytter mot lys. Plastflasker er ikke helt tette, så de er egentlig ikke sammenliknbare.



Uansett hva andre sier så smaker ølet bedre fra flaske enn boks synes egmen da må det sies at eg drikker øl hele sommeren fra flasker og boks,rett fra tuten somregelsynes det er trivelig å ha ei pils/ale i handa når eg er ute å kose meg i hagen,på straen,i båten,på hytta,på fjelltur eller i skitrekket
 
Hehe, men om du drikker rett fra boksen, smaker det ikke annerledes fordi boksen setter smak på ølet, da er det selve boksen du smaker...
 
Det er visst bare jeg som holder liv i denne tråden, men bedre med én enn ingen!

Se hvilket gledelig innlegg Beer Enthusiast kom med i kveld:
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2014-02-21 kl. 18.43.32.png
    Skjermbilde 2014-02-21 kl. 18.43.32.png
    68,1 KB · Sett: 274
Følger opp denne.

Fant Kinn Tradisjon, spesialutgaven brygget med kveik (redigert: i samarbeid med Voss Bryggeri), på polet på City Syd i dag. Trodde jeg måtte på spesialpol for å finne den. Om ølet er godt vet jeg ikke, men spennende er det ihvertfall. :)

De hadde også fersk (ca 1 mnd etter bryggedato) vestkyst og two captains.
 
Sist redigert:
Tommelopp!

Butikkutvalget på Bunnpris Elgeseter begynner å bli veldig bra også. Men Meny Lade er fremdeles et pak hakk flinkere til å ta inn nye og spennende øl.
 
Tilbake
Topp