Kan dette her brukes til noe ølrelatert?

Har noen peiling på om dette her kan brukes ifm trykksetting av corneliusfat? Den gamle kantina på jobb la ned denne uken og jeg fikk rasket dette med meg før rivingen startet.
 

Vedlegg

  • DPP_0001.JPG
    DPP_0001.JPG
    71 KB · Sett: 789
  • DPP_0002.JPG
    DPP_0002.JPG
    71,7 KB · Sett: 795
  • DPP_0004.JPG
    DPP_0004.JPG
    73,8 KB · Sett: 786
Det er no helt ordinære regulatorer som bestemmer hvor mye gass som kommer ut av 200bars flasker. kan vell brukes til mangt, co2 flasker skal ha samme tilkobling. i og med det står argon, så er det jo ikke brennbar gass. kantina kan ha brukt det til vakumering (atmosfære gass i posene) :D
 
Disse regulatorene har nok stått med et fast trykk, men kan, forutsatt bruk av 6mm (mener jeg å huske) unbrakotrekker lett justeres. Flaskemanometeret er litt grovt for Co2, mrn kan selvsagt brukes.
Forbruksmanometeret ville jeg nok selv ha byttet da dette har et litt for stort måleområde for det trykket en gjerne ønsker på et fat.

Jeg sjekket selv prisen på X-21 regulatorer forrige uke, og mener katalogprisen var 2100kr/stk.

Gratulerer med et par nydelige regulatorer, de bør glede deg lenge.

Mvh A.borgen
 
Da nærmer tiden seg hvor jeg skal fylle mine første fat.

Hvor får jeg tak i forbruksmanometer og flaskemanometer hen?
 
Du trenger ikke bytte manometer. Flaskemanometeret er i alle fall greit slik det er. Forbruksmanometeret kan være greit å bytte til et med finere skala, men jeg kjører nå med et 0-16bar og er fornøyd med det...

EDIT: Glem det siste. Har et 0-6bar...  :roedme:

Mener petit har manometer i alle fall
 
Det kan se slik ut ja. Dersom du skal kvitte deg med noe, er jeg interesert i den slangen som går fra den svarte ventilen. Ser ut som den har co2gjenger. Har den samme mutter i begge ender..
 
Det kan se slik ut ja. Dersom du skal kvitte deg med noe, er jeg interesert i den slangen som går fra den svarte ventilen. Ser ut som den har co2gjenger. Har den samme mutter i begge ender..

Jeg har ikke sett noe på det. Men den slangen er en sånn med "stålstrømpe" på. Jeg kan se om jeg skal kvitte meg med noe når mitt er oppe og sviver.
 
Supert.

Jeg har forøvrig nesten identiske regulatorer selv. Mine har derimot en plastventil i bunnen forlettere å justere trykket ut, samt en stoppventil. De skal være kjent som sveiseregulatorenes "RollsRoyce".  :) og prisen ligger i overkant av 2000 for disse her i butikken ja.
 
Tilbake
Topp