Kan Laade Gaards brygghus sine flasker gjennbrukes?

Jeg har prøvd å bruke de med vanlige korker og borkorkemaskinen. Jeg fikk ikke korkene helt på, slik at det ikke alltid ble 100% tett. Kan være at jeg pingler litt ut og ikke presset korkene godt nok på. Jeg var hvertfall veldig redd for å knuse halsen, da glasset virker veldig tynt. :)

Men prøv å se om du får det til! Stilig er det hvertfall. :)
 
Jeg flasker på ladegaardsflasker med bordkorker. Aldri hatt lekk kork.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
 
Kristoffer J skrev:
Jeg flasker på ladegaardsflasker med bordkorker. Aldri hatt lekk kork.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Har også flaska på disse har vel 20 av de aller noe sånt, tipper de har blitt flasket ti ganger. Har hatt en kork som ikke holdt på trykket. De tåler greit en bordkorkemaskin med en del kraft ja.
 
Lars147 skrev:
Jeg virkelig elsker dette forumet. ALT jeg lurer på (angående brygging) finnes her!  :skitbra:

Jepp! Det er det som er genialt med forum.

Disse flaskene er relativt billige og lett tilgjengelige. Jeg ønsker meg patentkork, men de koster 19.- for ei flaske. Neste gang jeg er i Tyskland skal jeg kjøpe ett par kasser.
 
Jeg har hittil kjøpt mest mulig flasker som allerede er stapp-fulle av god øl fra polet/systembolaget og i det siste: masse nøgne ø i tax-free ;). Litt dyrere flaske, men veldig mye god øl på kjøpet.

Angående Laade Gaard, har vi en del flasker som karbonerer nå, og jeg var ganske spent på akkurat dette. Men jeg kommer neppe til å kjøpe hvete-ølen deres igjen, tror det er den dårligste hvete-ølen jeg har smakt.
 
Drikker pilsneren nå. Grei nok, men synes smaken er litt tynn. Er en stund siden jeg drakk hvete øllet deres, men synes å huske at den vargrei nok.
 
Har brukt Disse flaskene en del ganger. Funker bra, men da jeg laget weissbier med litt for heftig karbonering, var det Grans- flaskene med skrukork som smalt først. Korkene gikk i taket.
 
ANVik skrev:
Har brukt Disse flaskene en del ganger. Funker bra, men da jeg laget weissbier med litt for heftig karbonering, var det Grans- flaskene med skrukork som smalt først. Korkene gikk i taket.

Tipper de korkene ikke sitter så godt. Dårligere feste, men godt nok for normal karbonering he he ;D
 
ANVik skrev:
Har brukt Disse flaskene en del ganger. Funker bra, men da jeg laget weissbier med litt for heftig karbonering, var det Grans- flaskene med skrukork som smalt først. Korkene gikk i taket.
Takke seg til korker som går i taket, hatt et par flaskebomber av bjørnunger blir maaange små glassbiter rundt om :)
 
Tilbake
Topp