Hva slags glass drikker du av?

Noen som har testa stoutglassa fra Spiegelau? Litt mindre fjolleform en IPA-dildoen deres.

Har forøvrig gått over til å kjøpe pint-glass i plastikk når det er lystig lag i heimen. Dritlei glassvask.
Kjøpte meg stout-glassene for en stund siden. Ikke store forskjellen, annet enn at de er greie å holde i og gir fra seg litt mer aroma.
Men stas å ha egne stout-glass, none the less..
 
Som mange andre har jeg skaffet meg et par teku glass
Men når er det egentlig gunstig å bruke de?
Føler at de stort sett kan brukes til alt (utenom pils),
men som oftest velger jeg det bort til fordel for et annet glass

Har ikke sett så mange bruke teku glassene sine i det siste ("hva slags øl har du i"...tråden :p)
 
Jeg har Brew Dog sine, og de ser helst jeg bruker det til Lambic, Gueuze, Saison, IBA, DIPA og Strong Belgian Gold ;)

https://www.brewdog.com/item/27/BrewDog/Teku-Glass.html?image=1

..Men jeg bruker det til det meste egentlig. Aberet er at de står i et annen del av huset enn der jeg vanligvis befinner meg (litt uoverensstemmelse med Senatet angående glassets fortreffelighet både praktisk og estetisk), slik at det blir litt tilfeldig når det brukes.
 
Som mange andre har jeg skaffet meg et par teku glass
Men når er det egentlig gunstig å bruke de?
Føler at de stort sett kan brukes til alt (utenom pils),
men som oftest velger jeg det bort til fordel for et annet glass

Har ikke sett så mange bruke teku glassene sine i det siste ("hva slags øl har du i"...tråden :p)

Jeg bruker de ofte til litt "finere" øl, for eks surøl eller en belgisk trippel etc. Stout går i tulipglass, resten i hansa eller ipa glass :p
 
Kjøpte to flasker, drakk den ene forleden, og tenkte litt mjæææ.. Men denne fant jeg vesentlig bedre, muligens siden den var noe mer temperert. Anyways, enig i at det ikke var mye fyr og flamme over den. Da liker jeg Haand sin tilnærming bedre :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Stange glass noen som har noen å anbefale?

Det nærmeste jeg har kommet er polykarbonatglass fra Barlife. Anbefaler forøvrig å lese beskrivelsen for alle som humrer når "profesjonelle" aktører har brukt google translate.
 
Stange glass noen som har noen å anbefale?

Det nærmeste jeg har kommet er polykarbonatglass fra Barlife. Anbefaler forøvrig å lese beskrivelsen for alle som humrer når "profesjonelle" aktører har brukt google translate.
Du kan sende en forespørsel til post@spektrum.no
Der kjøpte jeg glassa mine, men det er mer standard halvliters pub glass. Gosh Spektrum har et *bredt* utvalg.
 
Du kan sende en forespørsel til post@spektrum.no
Der kjøpte jeg glassa mine, men det er mer standard halvliters pub glass. Gosh Spektrum har et *bredt* utvalg.
Så gjennom nettsida. Antar du har noe lignende dette? Ser ut som et greit pint glass.

De har faktisk er par som kan ligne noe. Takk

 
Tilbake
Topp