Jeg har satt flaskene mine til karbonering for en uke siden og satt en ny batch samme dag. Har passa på temperaturen på den i gjæringsbøtta, og pakka på med tepper osv da det ble for kaldt, men har helt glemt å tenke på de flaskene som står til karbonering! De står nå i 14-15 graders temp kan jeg tenke meg? Det er en IPA - Nøgne Ø kopi, med S-04 gjær. Vil dette ødelegge på noen måte, eller vil det bare ta lenger tid? Kan jeg redde det ved å la det stå varmere? Må det stå stabilt, på samme måte som gjærkaret, eller tåler det mye mer under karboneringen? Om det bare tar lenger tid, så gjør det ikke noe... Tid har jeg, hvertfall inntil videre... Ble litt bekymret for denne igrunn...
Har også noen få flasker som har stått i 12 dager, som jeg tenkte jeg skulle nyte/prøvesmake til Superbowl på søndag. Hvor lenge bør de stå kaldt før jeg åpner de?
Har også noen få flasker som har stått i 12 dager, som jeg tenkte jeg skulle nyte/prøvesmake til Superbowl på søndag. Hvor lenge bør de stå kaldt før jeg åpner de?