Karbonering på fat

Hei
Er helt ny i denne gruppen, så mitt spørsmål har sikkert blitt spurt mange ganger før
Men har kjøpt et brukt 19liters Korneliusfat, å tenkte å bruke dette til å karbonere ølet i.
Har sett at det finnes koblinger der man kan bruke kullsyreflasker beregnet for sodastreem.
Men hvor kjøper dere billigste koblinger å div??
 
Tusen takk for raskt svar, må prøve på den da
Jeg bruker den samme og kan skrive under på at oxyturbo leverer gode produkter, som @loebrygg sier så er også jeg svært fornøyd med min, et lite tips, ikke få panikk(som jeg gjorde) første gangen du skal skru til en soda flaske, det vil sive litt gass ut av gjengene, men bare skru hardere, det går så fint atte :)
 
Men hva mere trenger man av slanger å greier for å koble dette til fatet??
Eller er det bare å trykke ventilen nedpå, å skru på gassflasken?
 
Men hva mere trenger man av slanger å greier for å koble dette til fatet??
Eller er det bare å trykke ventilen nedpå, å skru på gassflasken?
Du trenger x antall cm slange fra sodastream flasken til fatet og en grå ballock. Begge deler finner du i linken til @loebrygg på tilbehør litt under regulatoren :)
 
Kan jeg nevne; pasta, ferrari, guanciale, pecorino (og annen ost og salumi), kaffe, og nå også øl
Det er ikke mange som er mer "facistiske" når det kommer til kvalitet enn italienere
Ferrari, ikke noe 99,999% forholder seg til, annet enn image. Salt svinekjøtt og spekepølse? Italiensk kaffe er vel heller ikke noe "liter-drikkeren" i Norge tenker så nøye over. :p

Rødvin, skinn/klær/møbler, olivenolje, parmesan, aeb fat? Kommer ikke på mer i farta. Nok off topic nå kanskje. :D


Har sett at det finnes koblinger der man kan bruke kullsyreflasker beregnet for sodastreem.
Men hvor kjøper dere billigste koblinger å div??
Buy once, cry once.

 
Sist redigert:
Kan jeg nevne; pasta, ferrari, guanciale, pecorino (og annen ost og salumi), kaffe, og nå også øl
Det er ikke mange som er mer "facistiske" når det kommer til kvalitet enn italienere
Du glemte å nevne det de kanskje kan aller best. Du skal få et forsøk til på å hente deg inn.
 
Tilbake
Topp